جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 347656
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
آیت الله سیستانی

حوزه/ آیت الله سیستانی از مراجع بزرگ شیعه نجف اشرف همواره بر ضرورت محبت و دوستی و برادری میان شیعه و سنی تاکید دارد و ما این پیام را بارها در سخنان آیت الله سیستانی مشاهده می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الفتلاوی نماینده آستان مقدس حسینی در کنفرانس گفتگوی مذاهب اسلامی در اسلام آباد پاکستان گفت: مسلمانان در تمام نقاط جهان حقوق برادران دینی خود را به ویژه در دو مورد رعایت می کنند حق دین و حق خلقت همان طور که در کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز آمده که فرمود: مردم دو دسته اند: یا برادر دینی تو هستند و یا شبیه تو در آفرینش.

وی افزود: موجب خوشحالی من است که اینجا در میان شما هستم و در این مکان علمی در سرزمین پاکستان به شما سخن می گویم. اجازه بدهید در این فرصت سلام برادران شما در عراق و کربلای مقدس را که پیکر مطهر حسین بن علی فرزند پیامبر اسلام را در خود جای داده به شما برسانم.

فتلاوی افزود: شما به خوبی می دانید که خداوند متعال فرموده که این امت بهترین امت جهان است و از این رو خداوند متعال دوست دارد مسلمانان این امت با هم برادر باشند و فرمود: «انما المؤمنون إخوة». خداوند همچنین ما را از درگیری و نزاع نهی کرده و فرموده: «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم». پس ما باید همچون برادرانی صمیمی در کنار هم زندگی کنیم تا مصداق سخن امام صادق علیه السلام باشیم که بر ضرورت خوش رفتاری تاکید کرد و فرمود: «جنازه های اهل سنت را تشییع کنید و از بیماران آنها عیادت کنید و در مساجد آنها نماز بگزارید».

نماینده آستان مقدس حسینی گفت: در روزگار فعلی نیز آیت الله سیستانی از مراجع بزرگ شیعه نجف اشرف همواره بر ضرورت محبت و دوستی و برادری میان شیعه و سنی تاکید دارد و ما این پیام را بارها در سخنان ایت الله سیستانی مشاهده می کنیم که می گویند: (نگویید برادران اهل سنت بگویید خود ما) و توصیه ای دیگری که باعث شده در عراق شیعیان و اهل سنت با هم ازدواج کنند و با هم در برابر تروریست ها متحد شوند و اکنون نیز همگی در یک جبهه از مقدسات عراق دفاع می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha