جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیستانی

حوزه/ این بار تصاویر آیت الله سیستانی نه توسط ارتش و بسیج بلکه توسط شهروندان و مردم شهرهای تکریت و سامرا در این شهرها منتشر شده تا از این طریق مراتب سپاس خود را از این مرجع شیعی به خاطر نجات مردم از داعش اعلام کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پس از تسلط نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق بر سامرا و مناطق علم و الدور و ابوقصیبه و البوعجیل در حومه تکریت، تصاویر آیت الله سیستانی در این مناطق منتشر شده است.

اما این بار تصاویر این مرجه شیعی نه فقط توسط ارتش و بسیج بلکه توسط اهالی و مردمی منتشر شده که می خواهند از این طریق از آیت الله سیستانی به خاطر دعوت از مردم عراق برای مبارزه با داعش سپاسگزاری کنند.

اتحاد و هماهنگی میان ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی تا کنون موجب آزادی مناطق زیادی از دست داعش شده و مردم عراق بر این باورند که بیرون راندن داعش از شهرها نتیجه همبستگی و هماهنگی میان نیروهای داوطلبی است که نمایندگان احزاب سیاسی مختلف هستند.

اکنون در شهر تکریت تصاویر آیت الله سیستانی بر فراز منازل و ساختمان ها و خیابان ها نصب شده و نیروهای بسیج مردمی بر بخش های زیادی از این شهر مسلط شده اند.

در راه حد فاصل میان واصل و سامرا و الفتحه نیز تابلوهایی با شعار "لبیک یا مهدی" به چشم می خورد و پرچم عراق جایگزین پرچم داعش شده است.

مردم عراق در دوره های گذشته از تفرقه و دودستگی سیاسی و نظامی میان گروه های مقاومت داخلی شکایت می کردند و از طریق رسانه ها خواستار وحدت در برابر تروریست ها بودند، اما فرمان مرجعیت دینی عراق مبنی بر ضرورت اتحاد و اعلام جهاد کفایی توسط ایشان موجب اتحاد تمام گروه های مقاومت و پیوستن مردم به خیل عظیم نیروهای بسیج مردمی برای کمک و یاری ارتش عراق شد.

البته حضرت آیت الله سیستانی معمولا با اینگونه کارها و نصب تصاویرشان مخالفت می کنند اما مردم عراق، از روی علاقه شخصی و به صورت خودجوش اقدام به این کار کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha