پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جامعه کبیره

مبلغ حوزه با اشاره به تاکیدات شیخ انصاری بر مردم و طلاب در خصوص قرائت روزانه زیارت جامعه کبیره خاطرنشان کرد: زیارت جامعه کبیره در حقیقت استراتژی چگونه زیستن و پاسخ‌گویی به شبهات دشمنان در زمان غیبت است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام علی زند قزوینی، در مراسم عزاداری روز شهادت امام هادی (ع) که به همت هیئت خادم الرضا(ع) در مسجد رضائیه قم برگزار شد، بیان داشت: زیارت جامعه کبیره اثر ارزشمند از امام هادی(ع) است که با وجود مشکلات و سختی‌هایی بسیاری که در زمان ولایتشان وجود داشت به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به جایگاه نابرابر مکان‌های گوناگون در سراسر کره زمین نزد خداوند متعال افزود: هر نقطه از زمین قدس نمی‌شود و هر نقطه را نمی‌توان با مسجدالاقصی مقایسه کرد.

سخنران مراسم با اشاره به فرمایش «بین قبری و منبری روضة من ریاض الجنة» گفت: این فرمایش رسول اکرم(ص) است که بین محراب  و منبر من باغی از باغ‌های بهشت است و همان‌طور که زمین‌ها و نقاط نزد خداوند یکسان نیست، زمان‌ها نیز نزد خداوند متعال چنین وضعیتی دارند.

وی، ماه رجب و ماه‌های شعبان و رمضان را از ماه‌هایی دانست که یک امتیاز خاصی نزد خداوند متعال دارند و اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های زیارت جامعه کبیره این است که همیشه و هرلحظه دعای فرج امام عصر (عج) را بجا آوریم و خواندن زیارت جامعه کبیره یکی از اعمالی است که برای ماه رجب بسیار توصیه ‌شده است.

حجت‌الاسلام زند قزوینی خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) در زمان خود آموزش‌هایی به شیعیان می داد که مقدمات ظهور امام عصر (عج) را برایشان فراهم کند.

وی با اشاره به تاکیدات شیخ انصاری بر مردم و طلاب در خصوص قرائت روزانه زیارت جامعه کبیره خاطرنشان کرد: زیارت جامعه کبیره در حقیقت استراتژی چگونه زیستن و پاسخ‌گویی به شبهات دشمنان در زمان غیبت است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha