پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ مراسم سالروز شهادت امام علی النقی(ع) با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در این مراسم به شیوه اصلاح و باز گرداندن عقائد مردم و جذب منحرفین به اسلام در سیره امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: در زمان هر یک از ائمه طاهرین(ع)، فرقه های زیادی، از عقائد­ و گرایش های مختلف به وجود می آمدند که موجبات انحرافات مردم را فراهم می کردند.

وی افزود: به همین دلیل امامان(ع) در ارتباط با این گروه ها و برای جذب آنها روش های مختلفی را به کار می بستند تا از انحراف آنها جلوگیری به عمل بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار داشت:  در زمان حضرت امام علی النقی( ع) هم اوضاع این گونه بود و عقائد و نحلۀ های منحرفی چون واقفیه، خوارج و حشریه که ظاهرا گرا بودند، وجود داشت و به تبلیغ و عقائد خود در بین مردم اقدام می کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطر نشان ساخت: امام هادی(ع) برای جذب این گروه ها شیوه هایی مانند استدلال و برهان، رفتار و عمل و کرامت  و خبر را از غیب به کار می بستند تا از این طریق منحرفین را به دین و مذهب حقه شیعه دعوت کنند.

کارشناس فرهنگی گفت: شخصیت های مانند­ یحیی بن اکثم، جعفربن قاسم بصری و یحیی بن هرثمه از جملۀ این افراد بودند که به مذهب تشیع روی آوردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه برخورد متواضعانه و مناسب با مردم را بهترین شیوۀ تبلیغ و جذب آموزهای دین عنوان کرد و گفت: هیچ شمشیری برنده تر از برخورد از روی ادب و قار با مردم برای دعوت به دین نیست و اگر مبلِّغ این گونه رفتار کند تأثیر گذرایش دو چندان خواهد بود.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha