یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن رضایی مهر - مرکز پاسخگویی به شبهات

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: امام هادی(ع) با توسعه سازمان وکالت، نقش بسیار برجسته‌ای در تبیین مسئله غیبت و آماده کردن مردم برای پذیرش این موضوع داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن رضایی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت: یکی از ویژگی‌های عصر امام هادی(ع) وجود فرقه‌های مختلف مذهبی بود که بر اثر ترجمه کتب وارداتی و فهم نادرست از مبانی دینی به وجود آمده بودند.

وی بیان کرد: امام هادی(ع) با علم خود و با پاسخگویی‌های علمی به شبهاتی که مطرح می‌کردند مسلمانان را از آلودگی‌های فرقه‌ای نجات دادند.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: در آن زمان وجود جاعلین حدیث و ترویج خرافه گرایی مشکلات بسیاری را برای مسلمانان ایجاد کرده بودند و امام(ع) مبارزه‌ای جدی و شدید با آنها انجام دادند و سخنان ایشان در رد خرافه کار بسیار بزرگی بود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل سازمان وکالت در زمان امام هادی(ع) اهمیت بسیاری داشت ابراز داشت: امام هادی(ع) همواره تحت محاصره بودند و نمی‌توانستند آزادانه با مردم رفت و آمد داشته باشند و از این رو اقدام به ایجاد تشکل سازمان وکالت کردند که واسطه بین امام و مردم بودند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی مهر ادامه داد: امام هادی(ع) سرزمین‌های اسلام را به چهار منطقه تقسیم کردند و برای آنها نمایندگانی فرستادند و ارتباط خود را از این طریق با شیعیان مستحکم‌تر کردند.

وی با اشاره به فوائد انتخاب نماینده از طرف امام(ع) بیان کرد: پاسخگویی به شبهات از طریق نمایندگان، جمع آوری خمس و زکات و غیره و از همه مهم‌تر زمینه‌سازی برای مواجهه شیعیان با عصر غیبت از جمله فوائد ایجاد سازمان وکالت بود.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: سازمان وکالت در زمان ائمه(ع) دیگر نیز وجود داشت؛ ولی به علت شرایط دوران امام هادی(ع) انتخاب وکیل برجسته شد و مردم به این وسیله با مسئله غیبت آشنا شدند.

وی اذعان داشت: امام هادی(ع) با توسعه سازمان وکالت نقش بسیار برجسته‌ای در تبیین مسئله غیبت و آماده کردن مردم برای پذیرش این موضوع داشتند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha