دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 349920
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵


مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی

حوزه/ مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از برپایی غرفه این مرکز در نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران خبر داد.

حجت الاسلام حامد براتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، از فعالیت غرفه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم در ایام برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی پاسخگویی به سوالات و شبهات، ارائه مشاوره دینی اعتقادی مذهبی در رشته‌های مختلف از سوی اساتید آن رشته ها به اقشار مختلف مردم نظیر اساتید دانشگاه و دانشجویان است.     

وی با بیان اینکه پاسخگویی چهره به چهره از شیوه های موثر در جذب و پاسخگویی و مشاوره دینی است، تصریح کرد: در این شیوه، افراد هر پرسشی در زمینه های مختلف داشته باشند با اساتید آن رشته مطرح کرده و پاسخ خود را می گیرند.

مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم افزود: در غرفه این مرکز 8 کارشناس دینی به پاسخگویی به سوالات و شبهات در 6 رشته نظیر ادیان و مذاهب، احکام، اعتقادات، خانواده و ازدواج می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی با اشاره به استقبال خوب اساتید و دانشجویان از این غرفه در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: از روزهای نخست استقبال خوبی را شاهد بودیم و هرقدر به روزهای پایانی نمایشگاه نزدیک می شویم این استقبال افزایش پیدا کرده و گاهی افراد در بخش انتظار غرفه منتظر می مانند تا سوالات خود را مطرح کنند.   

وی با بیان اینکه 8 کارشناس دینی به پاسخگویی در 10 ساعت، براساس زمان فعالیت نمایشگاه می پردازند، گفت: 6 کارشناس آقا و 2 کارشناس خانم پاسخگوی پرسش کنندگان و مخاطبان بوده اند.

مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از درصد فراوانی بالای پرسش های مخاطبان در خصوص بحث خانواده و ازدواج خبر داد و تصریح کرد: همچنین در زمینه احکام نیز سوالات متعددی مطرح شده و جوانان پرسش های بسیاری در زمینه ادیان، مذاهب و عرفان های نوظهور دارند که کارشناسان مرکز به آن ها پاسخ می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی با بیان اینکه بیشترین قشر مخاطبان این غرفه از جوانان هستند، ابراز داشت: با توجه اینکه مخاطبان نمایشگاه کتاب از دانشجویان و اساتید به عنوان قشر فرهنگی و علمی جامعه هستند، درصد بالای پرسش کنندگان در این غرفه، از افراد محصل و با سلایق و افکار و حتی پوشش های ظاهری متفاوت می باشند.

وی افزود: کارشناسان پاسخگویی نیز با مسائل روز آشنا هستند و به شبهات روز نیز به خوبی پاسخ می دهند.             

مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این‌که مخاطبان با سایت اندیشه قم نیز برای ارائه سوالات و پاسخ شبهات آشنا می شوند، خاطرنشان کرد: مخاطبان می توانند در سایت اندیشه قم سوالات و شبهات خود را مطرح کرده و پاسخ به ایمیل آن ها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha