یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پاسخ به شبهات

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی کلام جدید حوزه علمیه استان قزوین از تحصیل 24 نفر از طلاب سطوح عالی استان، در مرکز تخصصی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین غلام علی فلاح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: مرکز تخصصی کلام از سال 1392 دایرشده و در این سال با برگزاری آزمون ورودی  و انجام مصاحبه شفاهی، تعداد 24 نفر از طلاب سطوح عالی حوزه استان در این مرکز مشغول به تحصیل شدند.

وی افزود: دانش پژوهان این مرکز در کنار دروس سطوح عالی حوزه، مباحث ویژه کلام جدید را فرا  می گیرند و پس از پایان دوره تحصیل، مدرک سطح 3 حوزه و کارشناسی ارشد رشته کلام را دریافت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با اشاره به ضرورت تشکیل این مرکز گفت: بخش وسیعی از شبهاتی که امروزه در جامعه مطرح می شود، اعتقادی و کلامی هستند که شاید افرادی که دروس عمومی حوزه را گذرانده باشند نتوانند به آنها پاسخ دهند و لازم است تا افرادی که در مباحث کلامی تخصص دارند، به این شبهات پاسخ دهند؛ با توجه به ظرفیت های موجود، مرکز تخصصی کلام در استان قزوین تاسیس شد.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: حوزه علمیه قزوین  مجوز  راه اندازی رشته های تخصصی دیگری همچون تبلیغ، اقتصاد و فلسفه را هم کسب کرده و تلاش می کنیم تا با فعال کردن معاونت های مختلف، این مرکز تبدیل به موسسه  گردد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha