جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه / امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه تنها وحدت پایدار و ماندگار وحدتی است که از جانب خداوند و آموزه‌های دینی و الهی تأیید شده باشد، از تشکیل امت واحده اسلامی به عنوان آرزوی پیامبر اکرم(ص) نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، بیان کرد: گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) تنها با برگزاری جشن و تبریک میسر نمی‌شود، بلکه باید از برکات این میلاد هم بهره‌مند شویم.

وی با ذکر این نکته که عامل مکانی و جغرافیایی  نمی‌تواند مانع همبستگی بین مؤمنین باشد، اظهار کرد: تشکیل امت واحده الهی بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی از جمله برکات برگزاری میلاد پیامبر اکرم(ص) است و اگر این مهم تحقق یابد، عامل مرزهای جغرافیایی از برابر امت واحده برداشته می‌شود.

وی افزود: تشکیل امت واحده اسلامی و همبستگی مسلمین جهان، تحقق‌بخش وعده الهی «ان الارض یرثها عبادی الصالحون» است که باعث رضایت و خشنودی قلب پیامبر اکرم(ص) از مسلمانان می شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین بیان کرد: امت واحده باید بدون در نظر گرفتن محدوده زندگی و رنگ و زبان، در برابر حوادث مختلفی که برای مسلمانان به وجود می‌آید، عکس‌العمل نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که در جامعه اسلامی هر وحدتی مفید نیست، تاکید کرد: تنها وحدت پایدار و ماندگار وحدتی است که از جانب خداوند و آموزه‌های دینی و الهی تأیید شده باشد و وحدت اصلی باید حول محور توحید و مفاهیمی همچون ولایت الهی، نبوت و معاد شکل گیرد. 

این مدرس حوزه و دانشگاه، ایجاد ارتباط بین خداوند و بندگان را اولین قدم برای تحقق وحدت الهی و اسلامی عنوان کرد و گفت:  اولین قدم در راه تحقق وحدت الهی این است که هر فرد مسلمانی بر اساس آیه "وَمَن یَعْتَصِم بِاللّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ/ و هر کس به خدا تمسک جوید، به راه راست، هدایت شده است" به اصلاح رابطه بین خود و خدا بپردازد.

وی افزود: وقتی تمام بندگان رابطه بین خود و خدا را اصلاح کردند مجموعه افراد با خصوصیات و اهداف مشترک تشکیل می‌شود و اساس وحدت الهی و تشکیل امت واحده الهی  و اسلامی پایه‌ریزی می‌شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین با ذکر این نکته که بر اساس حدیث ثقلین، شیعه و سنی می‌دانند که قرآن از پیامبر(ص) و اهل‌ بیت(ع) جدا نیست، عنوان کرد: همراهی و ترکیب قرآن و اهل‌ بیت(ع)، شکوفایی حیات معنوی را برای انسان به ارمغان می‌آورد و جمله «لن یفترقا» در این حدیث نشانه محال بودن جدایی این دو از یکدیگر است.

مدرس حوزه و دانشگاه  از قرآن و اهل بیت (ع) به عنوان دو عنصر اصلی زندگی دنیوی و اخروی نام برد و گفت:  قرآن و  اهل بیت (ع) دو عنصر اصلی و با برکت زندگی دنیوی و اخروی انسان ها به شمار می روند و  باید این دو در کنار هم مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha