پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهشتی نژاد

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: پیامبر اکرم(ص) معمار وحدت مسلمانان بوده و امروز هم باید محور اصلی این وحدت باشد.

حجت الاسلام حسین بهشتی نژاد، رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار حوزه  در اصفهان، با اشاره به سالروز میلاد حضرت پیامبر اکرم(ص) و سلاله پاک ایشان امام جعفرصادق(ع)،اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص)، آخرین سفیر الهی هستند دلایل متعددی در قرآن کریم مبین برتری پیامبر بزرگوار اسلام بر تمام انبیاء و رسولان الهی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 85 به نام سال پیامبر اعظم(ص)، افزود: در زمانی که رهبر معظم انقلاب آن سال را به نام سال پیامبر اعظم نامیدند ذهن های کنجکاو و کاوشگر در خصوص این نوع نامگذاری درگیر شد که علت نامگذاری سال 85 به نام پیامبر اعظم چه بوده است؟، شاید راز نامگذاری سال پیامبر اعظم(ص)توسط رهبر معظم انقلاب در آن سال بیان مبانی دینی و قرآنی و سوق دادن ذهن افراد کنجکاو به این سمت و سو بوده که علت برتری پیامبر اکرم(ص) را دریابند.

این مقام مسئول، به آیات قرآنی در خصوص برتری پیامبر اسلام بر تمام انبیاء الهی استناد کرد و گفت: یکی از این دلایل، مسئله خاتمیت پیامبر اسلام است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، بیان داشت: مطابق با این آیات شریفه امت اسلام برترین امت نامیده اشده اند.

مسئول سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل آورده شده در خصوص برتری پیامبر اسلام بر دیگر انبیاء الهی، آئینی است که بر پیامبر عزیر نازل شد که در این زمینه معتقد هستیم این امر تا دامنه قیامت پاسخگوی هر نفس و عقل خواهد بود.

به گفته وی، جامعیت بی بدیل که در خصوص آئین و قرآن به دست بزرگوار پیامبری به بار نشسته دلیل بر افضل بودن پیامبر اسلام بر دیگر انبیا است.

حجت الاسلام بهشتی نژاد اظهار داشت: خداوند عزوجل در فرستادن پیامبران هیچ منتی بر امت ان پیامبر نگذاشت اما در زمان پیامبری حضرت محمد مصطفی(ص) فرمود؛ خداوند منت دارد بر مومنان زمانی که پیامبری از میان انها برگزیده می شود که این دلیل دیگری بر برتری پیامبر اسلام بر دیگر پیامبران است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha