پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آخوند گلدی کمالی

حوزه/ مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت با تاکید بر این که تکفیری ها ضد شیعه و سنی اند، گفت: رهبران اسلامی باید قلوب خود را به همدیگر نزدیک کنند و دشمن اصلی را بشناسند، زیرا وحدت تنها راه برون رفت از فتنه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آخوند گَلدی کمالی، پیش از ظهر امروز در همایش «رحمة للعالمین»، در مجتمع مازندران مشهد مقدس، جریان های تکفیری را ضد شیعه و سنی خواند و گفت: رهبران اسلامی باید قلوب خود را به همدیگر نزدیک کنند، دشمن اصلی را بشناسند و صف واحد در مقابل آنها داشته باشند، زیرا تنها راه برون رفت از فتنه همین وحدت است.

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان در استان خراسان شمالی با بیان این که ضرورت وحدت مسلمانان از دید کتاب و سنت بر کسی پوشیده نیست، افزود: ظاهر آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» یک امر و یک نهی است و استنباط می شود که وحدت از ضروریات دین و واجب است و تفرقه، حرام می باشد و خداوند بر این اتحاد تاکید کرده است.

مشاور استاندار خراسان شمالی با اشاره به این روایت که پیامبر(ص) می فرمایند "قرآن کریم و اهل بیت(ع) راه نجات از فتنه ها هستند"، بیان داشت: روایات فراوانی در این باب وارد شده است که تنها راه برون رفت از معرکه های اجتماعی و فتنه ها را قرآن می دانند.

آخوند گَلدی کمالی  با بیان این که کسی که امنیت نداشته باشد از سایر نعمت های الهی هم بهره ای نخواهد برد و به برکت نعمت اسلام این نعمت هم به ما ارزانی شده است، اظهار داشت: در زمان های مختلفی گروه هایی مانند خوارج و در حال حاضر که داعش ادامه دهنده راه آنها هستند، چهره خشنی از اسلام را ارائه می دهند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha