جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام تویسرکانی بسیج

حوزه/ اگرعلمای مذاهب اسلامی همت کنند برای همیشه پرونده تکفیری‌ها بسته می‌شود و همدلی بین مسلمانان برقرار خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این مطلب اظهارداشت: قطعاعلما، بزرگان و دانشمندان مذاهب اسلامی این توانایی و توان مندی وظرفیت را دارند که زمینه های اختلاف را ازمیان مسلمانان برداشته و با مورد توجه قراردادن مشترکات، مسلمین و امت اسلامی را به یک وحدت الهی و ربانی دعوت کنند.

وی با اشاره به اتهام تحریف قرآن کریم به شیعیان ادامه داد: سال ها بود که علمای اهل سنت، شیعیان را به تحریف قرآن چه تحریف به زیاده و چه تحریف به نقیصه متهم می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی افزود: درمقابل این اتهام علما وبزرگان ما اجماع کرده و یک قیام برای رضای خدا انجام دادند و برای همیشه موضوع تحریف قرآن درمیان شیعیان را بسته و اعلام کردند شیعیان، قرآنی جزآنچه درمیان مسلمانان مشهوراست ندارند و شیعه قائل به تحریف نیست.

وی با بیان این که با این قیام علمی علما این اختلاف چند ساله و اتهام نابجا درمیان شیعه و سنی برداشته شد، تصریح کرد: قطعا باید درموضوع توهین به مقدسات اهل سنت باید چنین قیامی را علمای ما صورت دهند و ازطرف دیگرنیزبحث تکفیرشیعیان که توسط برخی جاهلان مغرض و نادان تکفیری مطرح شده، با قیام علمای اهل تسنن برای همیشه بسته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسازمان بسیج مستضعفین درپایان گفت: موضوع پرهیز از دامن زدن به اختلافات و لزوم بسته شدن مباحث تفرقه انگیزبین مذاهب اسلامی باید مدنظر و توجه جدی علمای جهان اسلام قرارگیرد چراکه برای رسیدن به وحدت و همدلی و اتحاد مسلمانان نیازمند قیام علما هستیم. 34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha