جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تکفیری ها ثمره شوم وهابیت است و اگر به خوبی بتوانیم این رابطه را به مردم نشان دهیم، یکی از بهترین پاسخ ها به این فرقه ضاله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار  مدیران و پژوهشگران موسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام که در دفتر معظم له برگزارشد، به تبیین اهمیت مقابله همه جانبه با تکفیری ها و جنایات آنان و تبیین این که تکفیری ها محصول وهابیت است پرداختند.

دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع)  واجب است

ایشان  با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفتند:  علما باید با مسائل تازه مخرب و بدعت ها مقابله کنند که اگر این کار را انجام ندهند مورد لعن خدا خواهند بود،  بنابراین دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع)  واجب است، اگر واجب عینی نیز نباشد لااقل واجب کفایی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به جنایت های تکفیری ها خاطرنشان ساختند: یکی از بهترین راه های مقابله با وهابیت تبیین رابطه تکفیری ها و وهابیت برای مردم دنیا است؛ چرا که یقینا تکفیری ها ثمره شوم وهابیت است و اگر به خوبی بتوانیم این رابطه را به مردم نشان دهیم، یکی از بهترین پاسخ ها به این فرقه ضاله است، چون هر چیزی را از محصولش باید ارزیابی کنیم، و محصول وهابیت این همه جنایات تکفیری ها است که هرگز در تاریخ بشر سابقه نداشته است.

تکفیری ها جنایت کار ترین افراد تاریخ بشر هستند

معظم له افزودند: تکفیری ها جنایت کار ترین افراد تاریخ بشر هستند و آنها  محصول شجره خبیثه وهابیت هستند.

زور و پول عربستان منطق وهابیت است

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تبیین معارف اهل بیت(ع) برای مردم دنیا پرداختند و  خاطرنشان کردند: امروز سخنان و گفتار اهل بیت(ع) در همه جای دنیا خریدار دارد، اما مسیر وهابیت چون از منطق ضعیف و غیر انسانی برخوردار است در هیچ جا نزد افکار عمومی دنیا خریداری ندارد. و تنها به زور ثروت و پول عربستان می خواهند منطق خود را به دنیا بقبو لانند که هرگز موفق نخواهند شد.

از فعالیت های علمی اطلاع رسانی شود

 ایشان در توصیه ای به مسئولین موسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام گفتند: خبررسانی کافی در باره موسسه، پژوهش ها و فعالیت های آن  انجام نشده است و خیلی ها هنوز  از این فعالیت ها خبر ندارند که باید به هر طریق و شکلی خبر رسانی لازم را انجام دهید؛ چرا که هم باعث جذب افراد بیشتر به این موسسه می شود و هم اثرات بهتری خواهید گرفت،  امروز خبر رسانی حرف اول را می زند.

 ایشان در پایان خاطرنشان کردند: باید فعالیت ها وکارهایتان را در شهر ستان ها نیز گسترش دهید و برنامه ها را از اینجا به آنان  ارائه دهید، حتی می توانید فعالیت ها را به خارج از کشور گسترش دهید؛ چرا که خطر وهابیت و تکفیری ها خطر مهم است باید به آن توجه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha