جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مردم عراق باید بیش از گذشته باهم متحد شده و از اختلاف پرهیز کنند؛ چراکه اتحاد موجب زبونی دشمن و حاکمیت مطلق اسلام منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با  حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم  رئیس مجلس اعلای عراق که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد اظهار داشتند: لطف خداوند شامل حال شیعیان و اسلام در این حوادث شده و موجب گردیده که دشمنان با دست خود بر عظمت شیعه و اسلام افزوده و مایه تقویت شیعه در جهان شوند.

ایشان افزودند: داستان دشمنان شیعه همانند داستان فرعون و موسی است؛ به این معنا که همانطور که حضرت موسی(ع) در دامن فرعون پرورش یافت و موجب سرنگونی فرعون شد، شیعه نیز در این حوادث در دامن دشمنان، گسترش و عظمت یافت و روزی خواهد رسید که در جهان پرفروغ تر خواهد شد.

*مرجعیت سد محکمی در برابر داعش و غربی هاست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش مرجعیت در مقابله با داعش و تکفیری ها خاطرنشان ساختند: مرجعیت شیعه سد محکمی در برابر غربی ها و تروریست های تکفیری است و این مرجعیت است که توانسته جوانان عراقی را در برابر استکبار جهانی بسیج کرده و موجب شود که گروهک تروریستی نتوانند کار خاصی در منطقه انجام بدهند.

*اتحاد موجب حاکمیت مطلق اسلام در منطقه خواهد شد

این مرجع تقلید افزودند: مردم عراق باید بیش از گذشته باهم متحد شده و از اختلاف پرهیز کنند؛ چراکه اتحاد موجب زبونی دشمن و حاکمیت مطلق شیعه در منطقه خواهد شد.

معظم له تصریح کردند: داعشی ها با پشتیبانی مالی غربی ها، مشکلات و قتل های بسیاری در منطقه انجام دادند که حضور مرجعیت شیعه، حزب الله، گروه های مقاومت و مردم موجب شد داعشی ها نتوانند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند.

*کنگره خطر تکفیری ها در قم ثمرات بسیار خوبی داشته است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نقش مرجعیت شیعه را در اتحاد و انسجام مردم و منطقه بسیار پررنگ عنوان و در ادامه به موضوع کنگره جهانی در قم اشاره کردند و افزودند: کنگره خطر تکفیری ها در قم که بیش از 80 کشور در آن حضور یافتند، ثمرات بسیار خوبی در جهان داشت که موجب گسترش اسلام و شیعه شده است.

ایشان در پایان گفتند: مجتمعی که برای این امر در قم احداث شده است برای شیعه و برگزاری دروس طلاب بوده و بهترین مکان برای ارائه مبانی تشیع و پرورش نخبگان می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha