پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند : امت اسلام امروز باید بر روی مشترکات تکیه کرده و به مقدسات دیگران اهانت نکند چرا که این اهانت ها جنگ داخلی را شعله ور می سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز درپایان درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبراکرم(ص)و امام صادق(ع )و هفته وحدت اظهار داشتند:امروز نیاز ما مسلمانان به وحدت از هرزمان دیگری بیشتر است، چرا که دشمنان علیه ما متحد شده و به دنبال اختلاف اندازی هستند.

ایشان در تعریف وحدت ابراز داشتند:تمرکز بر روی مشترکات و عدم اهانت به مقدسات دیگر مذاهب، معنای وحدت است که باید همه نسبت به آن ملتزم باشیم.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند:امروز باید بر روی اسلام ، قرآن، پیامبراکرم(ص) و کعبه که از مشترکات ماست تکیه کرده و در مقابل به مقدسات دیگران اهانت نکنیم، چرا که این اهانت همانند بنزینی است که بر روی آتش ریخته و جنگ داخلی را شعله ور می سازد.

معظم له با اشاره به رفتار های سلفی ها و وهابیون تند رو تصریح کردند: هفته وحدت، هفته ای برای جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و امام صادق (ع) است که باید اختلافات را کنار گذاشته و بر روی مشترکات تاکید کنیم.

مفتی سعودی دلیل واضحی ندارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فتوای مفتی اعظم عربستان سعودی مبنی بر حرمت مجالس میلاد پیامبر(ص)   اظهارداشتند:این اشخاص برگزاری این مجالس را بدعت می دانند در حالی که برای بدعت معنای واضحی وجود دارد و آنان سخت در اشتباه هستند.

ایشان افزودند:اگر برگزاری این مجالس بدعت است ساختمان مسجد الحرام و مناره هایی که ساخته و در زمان پیامبر (ص) نبوده است نیز باید بدعت شمرده شود و حال آنکه چنین نیست.

تفکرات افراطی باید ریشه کن شود

این مرجع تقلید اظهار داشتند:عامل اختلاف و تفرقه همین تفکرات افراطی است که باید ریشه کن شود.

ایشان با اشاره به فعالیت های سلفی های مصر در جلوگیری از برپایی مجالس جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق (ع) ابراز داشتند:اگر شما تشخیص داده اید که این مجالس بدعت است، جشن نگیرید و نظر خود را نیز به دیگران تحمیل نکنید، چرا که این تفکر و تحمیل نظر نوعی انحصار طلبی فکری است.

سلفی ها از موازین فقهی بی اطلاع اند

معظم له خاطر نشان ساختند: بی اطلاعی از موازین فقه، اصول و اعتقادات از مشکلاتی است که امروز دامنگیر سلفی های مصر شده است.

ایشان در پایان خطاب به تندرو های سلفی و وهابی تصریح کردند:چه کسی گفته است علم شما از دیگران بالاتر است پس باید تعصبات را کنار گذاشته و اصرار بر اشتباهات خود نداشته باشید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha