جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
l

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: حوزه ‌های علمیه و دانشگاه‌ها در برابر کاهش جمعیت مسئولیت دارند و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار رئیس ثبت احوال کشور با بیان این که قرآن می‌فرماید "خداوند یکی از نعمت‌هایی که بر بشر ارزانی داشته این است که ما چنان شما را آفریدیم که شناخته شوید"، اظهار کردند: شناسایی افراد پایه همه فعالیت‌ها است.

ایشان افزودند: خداوند به صورت طبیعی تفاوت‌هایی بین انسان‌ها فراهم کرده است، مانند اثر انگشت که نشانه عظمت خداوند است و در قرآن به آن اشاره شده است.

معظم له خطاب به رئیس سازمان ثبت احوال با بیان این که یکی از کارهای اصلی و مهم شما شناسایی افراد است، گفتند: هر چه اسناد شناخت افراد محکم تر و غیرقابل جعل باشد، برای جامعه بهتر است و این که با فناوری‌های جدید به این سمت می‌رویم کار بسیار خوبی است.

در نامگذاری به مصلحت فرزند توجه شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، فعالیت‌های انجام شده در ثبت احوال در مورد نامگذاری فرزندان را بسیار خوب و موثر دانستند و افزودند: گاهی برخی اسامی را برای ما مطرح می‌کنند که برای اولین باراست این اسامی را شنیده‌ایم.

ایشان با بیان این که والدین در نامگذاری باید مصلحت فرزند را در نظر بگیرند، نه مصلحت و میل خود را، افزودند: باید اسمی روی فرزند گذاشت که به نفع او باشد و سبک نباشد و وقتی بزرگ شد، مشکلی برای شخص نباشد.

کاهش جمعیت خطر بزرگی برای جامعه است

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله جمعیت، تصریح کردند: کاهش جمعیت واقعاً خطر بزرگی برای جامعه است و باید برای مقابله با این مشکل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

ایشان عنوان کردند: شما باید خبر رسانی را در مورد این مسائل بیشتر کنید و باید مرتب هشدار دهید و مشکلات مربوط به مسائل رشد طلاق و کاهش ازدواج را در جامعه تکرار نمائید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار کردند: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در برابر این مسائل مسئولیت دارند و باید برای رفع مشکل فکر کنند و بیابند که چه مسائلی است که دارد جامعه را به این سمت می‌برد.

ارتباط‌های نامشروع از دلایل کاهش ازدواج

این مرجع تقلید با بیان اینکه ارتباط‌های نامشروع یکی از دلایل کاهش ازدواج در جامعه است گفتند: یکی از عوامل کاهش ازدواج در جامعه رسانه‌های الکترونیکی است که این رابطه‌ها را ترویج می دهند.

ایشان مطرح کردند: نداشتن کار و مسکن و همچنین وجود یک روح راحت‌طلبی از دلایل دیگر کاهش ازدواج است.

روح راحت‌طلبی باید از جامعه گرفته شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه روح راحت‌طلبی باید از جامعه گرفته شود، افزودند: البته یک مقدار از این مشکل باید با فرهنگ سازی به وسیله ما روحانیون حل شود، ولی باید یک جمعیت مستقل از روحانیون، کارشناسان و نمایندگان دولت تشکیل شود تا برای حل این معضل اجتماعی فکری کنند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha