پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تجمل گرایی

حوزه/ اگر بتوانیم چون گذشته خود را به داشتن یک زندگی ساده و سالم عادت دهیم و از تجمل‌گرایی و اسراف و تبذیر دست برداریم، به طور حتم توان مالی اداره تعداد فرزندان بیشتری را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  ارومیه، راضیه پورحیدر، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه، در کرسی آزاد اندیشی با محوریت لزوم توجه بر افزایش نسل، اظهارداشت: یکی از ایرادهایی که به امر ترویج فرهنگ افزایش تولید نسل در کشور، گرفته می‌شود، مسایل و مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: ما در جواب این افراد این مسئله را طرح می‌کنیم که آیا مشکلات اقتصادی به دلیل کمبود مال و ثروت در جامعه است یا علت آن چشم وهم چشمی‌ها و مصرف‌زدگی‌ها است؟ اگر بتوانیم چون گذشته خود را به داشتن یک زندگی ساده و سالم عادت دهیم و از تجمل‌گرایی و اسراف و تبذیر دست برداریم، به طور حتم توان مالی اداره تعداد فرزندان بیشتری را خواهیم داشت.

پورحیدر، نبود فضای تربیتی سالم را یکی دیگر از دلایل مخالفین افزایش تولید نسل و جمعیت در ایران عنوان کرد و افزود: تجربه ثابت کرده که وقتی تعداد فرزندان در یک خانواده بیشتر است، خود کودکان از همدیگر مراقبت می‌کنند و با داشتن انس با یکدیگر از پیوستن به افراد بیگانه و قرار گرفتن در معرض اعتیاد و آسیب های اجتماعی مصون می مانند.

وی ادامه داد: دولت هم باید با اجرای ساز وکارهای مناسب برای تولید نسل، دادن مرخصی طولانی مدت به مادر نوزادان همچون کشورهای غربی که تا سه سال مرخصی است و نیز حمایت از خانواده‌های کم درآمد، زمینه افزایش فرزندآوری را فراهم کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه، با اشاره به این که سیاست اصلی صهیونیسم فرزندآوری و افزایش نسل است، گفت: در صهیونیسم قانونشان این است که هیچ زنی حق مجرد ماندن ندارد و هر خانواده‌ای باید حداقل چهار فرزند داشته باشد و به هر خانواده‌ای که بتواند تا هشت فرزند به دنیا بیاورد حمایت‌ها و تسهیلات ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha