دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده

حوزه/ امام جمعه بوکان گفت: تجمل گرایی و توجه بیشتر به مادیات در جامعه سبب شده تا بسیاری از مردم از باورهای دینی مربوط به ساده زیستی فاصله بگیرند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر پایبندی به آموزه های دینی، اظهارداشت: ساده زیستی به عنوان یکی از اصول مهم در سبک زندگی اسلامی مطرح شده و مسلمانان باید به این اصول تا حد توان پای‌بند باشند.

وی افزود: قناعت پیشه کردن در زندگی علاوه بر داشتن بار معنوی در جامعه، سبب افزایش رزق و روزی حلال شده و همین امر باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

ماموستا خلیفه‌زاده، با اشاره به توجه بیشتر به نیازمندان و کمک خیرین به آنان تصریح کرد: مصلحت و تقدیر الهی بر آن شده که بعضی از افراد تنگ دست  و فقیر باشند، ولی طبق احادیث پیامبران الهی کسانی که در این دنیا مستمند باشند تمامی پاداش خود را در وادی آخرت گرفته و بهشت برین نصیب آن‌ها خواهد شد.

وی اذعان داشت: دوری از ساده زیستی، انسان را از یاد خداوند دور کرده و در همین راستا باید به این امر که همیشه مورد تاکید دین اسلام بوده توجه بیشتری شود.

ماموستا خلیفه زاده داشتن ایمان قوی در جلوگیری از ارتکاب به گناه را  موثر دانست و عنوان کرد: ایمان در همه حال به عنوان نقطه قوتی برای فرد مسلمان است و با داشتن چنین سلاحی انسان به هیچ عنوان دچار خطا و اشتباه نمی شود و همیشه مسیر سعادت را طی خواهد نمود.

امام جمعه بوکان خاطر نشان کرد: دستگاه های فرهنگی و رسانه ها نقش بسیار مهمی در آگاه سازی مردم و جاری کردن فرهنگ قناعت در جامعه را بر عهده دارند، چرا که فعالیت بخش‌های فرهنگی در جامعه می تواند گام های موثری در هدایت مردم در مسیر الهی و دینی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha