دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
واردات

حوزه/ متاسفانه آنچه که امروز جامعه اسلامی گرفتار آن است، رقابت در خرید کالاهای خارجی با بِرندهای مشهور می باشد، غافل از این که باعث تضعیف هویت فرهنگی، کاهش تولید داخلی و در نتیجه بیکاری جوانان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین نادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به این که هدف اصلی از نهضت انقلاب اسلامی، نجات هویت فرهنگی شیعی ایرانیان از ظلمت طاغوت بود، گفت: طبق بررسی های انجام شده، این مسئله برای همگان اثبات شده که علت قیام مردم ایران علیه حکومت پهلوی و حمایت آنان از نهضت امام خمینی(ره)، حفظ استقلال کشور، حفظ هویت اصیل فرهنگ اسلامی ایرانی و عزت و غرور ملی بود. و مسائل اقتصادی در اولویت های بعدی قرار داشت.

وی افزود: البته این بدین معنا نیست که نظام اسلامی نسبت به فشارهای اقتصادی که در اثر تحریم و برخی سوء مدیریت های به مردم وارد می شود، بی تفاوت باشد. چرا که یکی از وظایف اصلی حکومت اسلامی رونق بخشیدن به اقتصاد و ارتقاء رفاه مسلمین می باشد و باید در جهت بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی اقدامات لازم صورت پذیرد.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان داخلی و لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: اهداف دشمنان انقلاب اسلامی از اعمال تحریم ها علیه ایران و فشارهای سنگین اقتصادی این است که نارضایتی در مردم نسبت به حکومت اسلامی ایجاد کنند و هر از گاهی دست به تحریک قشر خاصی از جامعه می زنند و درصدد بحرانی جلوه دادن اوضاع معیشتی مردم هستند؛ بنابراین بر آحاد مردم ایران لازم است با حمایت از تولید داخلی و استفاده از کالاهای ایرانی به جای کالاهای خارجی مانع از افزایش فشار اقتصادی بیگانگان شوند.

سرپرست مدرسه علمیه معیّر تهران با تاکید بر پرهیز عموم مردم از تجمل گرایی و نیز با انتقاد از رشد بی رویه واردات، ابراز داشت: متاسفانه آنچه که امروز جامعه اسلامی گرفتار آن است، رقابت در خرید کالاهای خارجی با بِرندهای مشهور می باشد، غافل از این که باعث تضعیف هویت فرهنگی، کاهش تولید داخلی و در نتیجه بیکاری جوانان می شود. البته تولیدکنندگان ایرانی نیز باید ضمن ارتقاء کیفیت محصولات، تنوع در تولید را نیز داشته باشند تا دایره ی انتخاب مصرف کنندگان محدود نگردد.

حجت الاسلام والمسلمین نادری در پایان با اشاره به نقش کلیدی رسانه ملی در ترویج سبک زندگی اسلامی، خاطر نشان کرد: صدا و سیما می تواند با تولید فیلم ها و سریال هایی، قناعت و سبک زندگی مورد تایید اسلام را برای مردم تبیین کند و در مسیر هدفمندی اقتصاد مقاومتی گام های خوب و موثری بردارد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha