دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه / اگر ما با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی عمل کنیم ،می توانیم زمینه پیشرفت اقتصادی را فراهم سازیم.

حجت الاسلام سنجری،  امام جمعه سربیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند، با بیان اینکه هنوز در مورد دستاورد های توافق هسته ای قضاوت کردن زود است، گفت: تیم مذاکره کننده ما در مقابل زیاده خواهی های آمریکا مقاومت کرد ولی امیدواریم این مقاومت به فرمایش مقام معظم رهبری که توسط بچه های انقلاب انجام شده است، ثمره ای هم داشته باشد.

وی با بیان فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، تصریح کرد: با این توافق ها و فکت شیت ها اعتماد ما به آمریکا بر نمی گردد کما اینکه سایر کشور های 1+5 هم قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود.

حجت الاسلام سنجری بابیان فرمایشات رهبری در جواب نامه ریاست جمهوری گفت: بر فرض اینکه این توافق تصویب شود باید مراحل قانونی خود را بگذراند و تازمانی که در مجلس مطرح نشده این توافق مورد ملاک و معیار نیست کما اینکه این توافق در کنگره آمریکا نیز مطرح خواهد شد و در صورت تصویب تازه در مراحل بستند قرارداد در شورای امنیت قرار می گیرد.

وی در خصوص تشکر رهبری از تیم هسته ای نیز خاطر نشان کرد: این تشکر تنها به خاطر ایستادگی تیم مذاکره کننده در برابر زیاده خواهی های آمریکا بود و ایشان نیز تاکید کردند که مردم بهترین قضاوت کنندگان با گذشت  زمان هستند.

امام جمعه سربیشه بابیان اینکه توافق با کشور های استعمارگر خوش حالی ندارد گفت: ابتدا باید نگاه کنیم که چه گرفتیم و چه داده ایم که این با گذشت زمان و فرمایشات رهبری برای ما مسجل خواهد شد ولی با این وجود اصل توافق با 1+5 تاثیری بر معیشت مردم ما ندارد همانگونه که توافق ژنو نداشت.

حجت الاسلام سنجری ادامه داد: اوباما با بیان اینکه تحریم ها بستگی به اراده ایران و به صورت مرحله ای لغو می شود، به دنبال بهانه ای است تا در قبال تعهدات خود کارشکنی کند.

این استاد حوزه، با بیان اینکه تحریم ها تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور ندارند خاطر نشان کرد: با توجه به گزارشات کارشناسان اقتصادی، تحریم ها فقط کمتر از 20 درصد اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار داده  که 80 درصد آن دست خود ماست .

وی با تاکید براینکه حتی اگر تحریم های هسته ای برداشته شود تحریم های موشکی و حقوق بشر هنوز پابرجاست اظهار کرد: نکته ای قابل تامل در مذاکرات سعی در ورود به سایر عرصه ها توسط تیم مذاکره کننده غربی بود، که اگر خطوط قرمز مقام معظم رهبری به عنوان نقش راه نبود، چه بسا اتفاقات ناگواری رخ می داد.

امام جمعه سربیشه اقصاد مقاومتی را کلید برون رفت از مشکلات بیان کرد و افزود: اگر ما با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی عمل کنیم ،می توانیم زمینه پیشرفت اقتصادی را فراهم سازیم.

وی به ذهنیت نادرست مردم در مورد بازگشت پول های زیاد به کشور بعد از توافق ژنو  اشاره کرد و گفت: این پول های بلوکه شده در مقابل کاهش نرخ قیمت نفت ارزش چندانی نداشت که می توان گفت یک ده هزارم آن هم نیست.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه توافق را نباید با معیشت مردم ارتباط داد اظهار کرد: ما در این توافق دنبال مباحث اقتصادی نبودیم و اگر به کشور های منطقه که دست دوستی با غرب داده اند نیز نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که مشکلات اقتصادی آنان به مراتب از ما بیشتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha