یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله شبستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که نباید مشکلات جامعه را به تحریم ها گره زد، گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز،  آیت الله مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی یکی از ارکان اقتدار ملی است، گفت: زراعت طبق قول اهل بیت(ع) کیمیای احمر است.

وی با اشاره به روایاتی از معصومین(ع)، گفت: کشاورزان گنج های الهی به روی زمین هستند، چرا که این عزیزان با زراعت و فعالیت های خود، جامعه را از گنج های زمین بهره مند می سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در برخی روایات آمده که کشت و زراعت عبادت است و معصومین(ع) همواره تشویق به کشاورزی و دامداری کرده اند و برکات و منافع زیادی را برای این کار ذکر فرموده اند.

وی با تاکید بر اهمیت کشاورزی در اقتدار و استقلال کشور، گفت: هر کشوری که در محصولات کشاورزی به خودکفایی برسد، می تواند روی پای خود بایستد و نیازی به سایر کشور های بیگانه ندارد، اما آن کشوری که نیازمند محصولات کشاورزی است و باید از سایر کشور ها آن را وارد کند، نوعی وابستگی را با خود یدک می کشد.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: حضرت امام خمینی(ره) در 27خرداد سال 58 فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند، چرا که با وجود بروکراسی اداری که از رژیم ستم شاهی پهلوی به ارث رسیده بود، عمران و آبادی سریع روستا ها و شهر ها امکان پذیر نبود، لذا امام(ره) این ضرورت را تشخیص دادند و با ایجاد این مجموعه بسیاری از مشکلات شهر ها و روستا ها برطرف گردید و امروز به برکت انقلاب اسلامی روستا ها و مناطق محروم از خدمات گاز رسانی، برق، آب و...بهره مند هستند.

وی ادامه داد: عده ای که از وضع روستاها بی خبر هستند می گویند با انقلاب اسلامی هیچ ثمره ای در کشور حاصل نشده! اما همه اینها یا در اثر جهالت است و یا در اثر کینه و عناد و اگر اندک تحقیق کنند مشاهده خواهند کرد که چه تغییرات اساسی در بخش روستایی و مناطق محروم صورت گرفته و پی به افکار باطل خود خواهند برد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: البته مشکلاتی هم وجود دارد و خدمات رسانی باید ارتقاء یابد و بیش از پیش در جهت حل مشکلات روستاها و مناطق محروم باشد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که از نظر سیاسی و نظامی کاملا مستقل هستیم، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که به لحاظ اقتصادی وابسته و نیازمند باشیم و محصولاتی مثل گندم را وارد کنیم و باید با تلاش و فعالیت مضاعف، به دنبال استقلال در بخش اقتصادی باشیم و این مسئله امکان پذیر است، اما به شرط فعالیت مضاعف، برنامه ریزی، عزم جدی و خلوص نیت.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر این که نباید مشکلات جامعه را به تحریم ها گره زد، افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند و باید بدان توجه کرد، چرا که وضع اقتصادی کشور صرفا با شعار بهبود نمی یابد و نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به شعار سال "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی"، گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند که همزبانی را تا حدی مشاهده می کنیم اما هم زبانی کم رنگ است، لذا باید به این شعار به طور عملی لبیک گفت تا شاهد همدلی و همزبانی بین اقشار مختلف مردم و بین مردم و مسئولین باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: استکبار جهانی چشم دیدن ایران مستقل و قدرتمند را ندارد و بهانه تراشی های غرب در مذاکرات هسته ای نیز به خاطر همین مسئله است.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطر نشان کرد: حتی اگر مسئله هسته هم حل شود، استکبار به دنبال بهانه های دیگر خواهد رفت و دشمنی آن ها تمام شدنی نیست و باید به توان خود متکی شویم و با عمل به فرامین مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف، شاهد حل مشکلات جامعه و پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha