دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چه مذاکرات هسته ای در هفته های آتی به نتیجه مورد نظر برسد و چه نرسد، بی شک راه موفقیت اقتصادی کشور، تکیه بر ظرفیت های داخل است.

حجت الاسلام علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمود، مذاکره کنندگان هسته ای فرزندان این ملت هستند و ما به آن ها اعتماد داریم، اما باید توجه داشت که اقتصاد کشور را نباید به مذاکرات هسته ای گره زد.

وی افزود: مقام معظم رهبری چرا در سال های اخیر این همه بر روی توانمندی اقتصاد ملی و نیز اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند، به خاطر آن است که به وضوح می بینند که راه غلبه بر مشکلات اقتصادی، تکیه بر ظرفیت های درونی کشور است.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال جاری ، هم ملت و هم دولت باید با سرلوحه قرار دادن همدلی و همزبانی در تعاملات با یکدیگر، زمینه شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد ملی را فراهم کنند و البته اگر مذاکرات نیز به نتیجه مطلوب رسید و تحریم ها رفع شد، بهتر می توان به رونق اقتصادی کمک کرد.

وی تصریح کرد: البته باید به این نکته کلیدی هم توجه داشت که اساساً دشمن دست از دشمنی خود به نظام الهی و اسلامی ما برنمی دارد، مگر آن که ما دست از آرمان های خود همچون استکبارستیزی و حمایت از مظلومان عالم برداریم.

حجت الاسلام لشکری ، تحقق اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز ارتقای عزت ملی دانست و افزود: به لطف الهی ما در داخل کشور چه از حیث منابع طبیعی و چه به خصوص منابع انسانی ، یک کشور غنی و سرشار هستیم و باید با برنامه ریزی درست و بهره گیری از ظرفیت ها، به رشد و تحول اقتصادی کشور کمک کنیم و در این میان از ظرفیت بخش های تعاونی و مردمی ، بیش از پیش استفاده نماییم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha