سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه/ اگر ما در ساخت مساجد از معماری های منحصر بفرد و زیبا استفاده کنیم این موضوع می تواند در جذب انسان ها برای حضور در مساجد ما موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی در مراسمی جهت معرفی و آگاهی نسبت به مسجد جامع بندرعباس، با اشاره به اهمیت مسجد، اظهار داشت: عظمت و زیبایی مسجد باید به گونه ایی باشد که شکوه آن همه را مجذوب کرده و باعث شود علاقمندی مردم را برای ورود به مسجد به همراه داشته و همگان را به سوی خود بکشاند.

وی با بیان اینکه موضوع افزایش جمعیت در ساخت مسجد در نظر گرفته شود اضافه کرد: مسجد تنها متعلق  به امروز نیست بلکه آیندگان هم از آن سهمی دارند لذا  برای ساخت مسجد باید از تنگ نظری ها گذشت تا شکوه و بزرگی مسجد  پاسخگوی آینده و بخش عمده ایی از مردم باشد.

وی اضافه کرد: ما در بندرعباس شاهد بنایی تاریخی و ماندگار، به عنوان یکی از مساجد بزرگ  جهان اسلام هستیم که می تواند جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر را در خود پذیرا باشد.

وی اضافه کرد: ما در بندرعباس شاهد رویدادی مهم و تاریخی هستیم لذا مطمئنا این بنای تاریخی افتخار هرمزگان و افتخار کشور می باشد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امر مسجد سازی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است خاطر نشان کرد: هر مسلمانی نسبت به کار مسجد مسئول است و مومنان باید در امر بنای مسجد با تمام وجود حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان مبارک ترین و مقدس ترین محل اجتماع مردم را مسجد دانست و خاطرنشان کرد: وقتی زمینه فراهم باشد مردم استقبال می کنند و می توانیم شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

وی با بیان اینکه مسجد جامع بندرعباس دارای معماری منحصر به فرد اسلامی- ایرانی که در نوع خود بی نظیر میباشد، تصریح کرد: اگر ما در ساخت مساجد از معماری های منحصر به فرد و زیبا استفاده کنیم، این موضوع می تواند در جذب انسان ها برای حضور در مساجد ما موثر واقع گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha