جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مختاری حوزه هرمزگان

حوزه/ در استان هرمزگان ظرفیت های تبلیغی خوبی مانند مدارس، مساجد، هیأت های مذهبی و ... وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای ترویج معارف بهره برده و اجازه ندهیم دشمنان جای خالی روحانیت را در جامعه پر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، گفت: حوزه علمیه هرمزگان نسبت به سایر حوزه های علمیه کشور یک حوزۀ جوان است و جزء اولین حوزه های است که دو سال بعد از پیروزی انقلاب تأسیس شده است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با اعلام این که در حال حاضر 11 مدرسه علمیه در سطوح و پایه های تحصیلی مختلف  در این استان فعال می باشند، ابراز داشت: با تأسیس این مدارس، جوانان زیادی جذب حوزه شده و آموزه های دینی می آموزند.

وی ادامه داد: در سال جدیدحدود 1000 نفر از جوانان برای تحصیل درحوزه استان، در دو مقطع (سیکل و دیپلم) ثبت نام کرده اند و با توجه به امکانات موجود، تنها 400 نفر که امتیازات لازم را کسب نمایند برای دو دوره تحصیلی بلند مدت و کوتاه مدت( سفیران هدایت) پذیرش خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان، مهمترین برنامه های این مدیریت را تربیت طلاب محقق و پژوهشگر و همچنین حافظ قرآن عنوان کرد و افزود: ساختار آموزشی مدارس علمیه استان بر محوریت پژوهش و حفظ قرآن بنا نهاده شده و در همین راستا 250 نفر از طلبه ها مشغول حفظ­کل قرآن هستند.

 وی  اضافه کرد: در حال حاضر 75 نفر از اساتید در مدارس علمیه استان مشغول تدریس در سطوح مختلف می باشند و با تلاش های فراوانی که از سوی مدیریت حوزه استان صورت گرفته، درس خارج فقه آیت الله نعیم آبادی هم  از سال گذشته برقرار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان، تبلیغ آموزه های دین را یکی از مهمترین رسالت های روحانیون دانست و گفت: در استان هرمزگان ظرفیت های تبلیغی خوبی مانند مدارس، مساجد، هیأت های مذهبی و ... وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای ترویج معارف بهره برده و اجازه ندهیم دشمنان جای خالی روحانیت را  در جامعه پر کنند.

انتهای پیام40/313 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha