سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مکارم

حوزه/ مراسم سالروز وفات نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) امروزبا حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، سبحانی، آیات مرتضی مقتدایی، فقیهی، علما، اساتید و عاشقان ولایت در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی در این مراسم به جایگاه رفیع و بلند نبی مکرم اسلام (ص) در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: درباره عظمت و منزلت پیامبر خاتم (ص) همین قدر بس که خدای متعال بیش از 200 آیه به ایشان اختصاص داده است.

وی افزود: بیان همه آیات بیانگر این حقیقت است که پیامبر (ص)  شخصیتی بی مانند بی بدلیل، مربی مهربان و دلسوز، غم خوار و غصه دار برای امت خود حتی برای بعداز وفات خود است.

 حجت الاسلام میرشفیعی ابرازداشت: پیامبر(ص) شخصیتی بود که حتی در میان امت خود نیز غریب و مظلوم ماند، زیراکمتر شخصیتی بودندکه نسبت به پیامبر(ع) معرفت و شناخت کامل داشته باشند. و همین آگاهی نداشتن به جایگاه ایشان در قرآن و در محضر خدا موجب می شود تا انسان به پیامبر(ص) کمتر ابراز محبت و دوستی کند.

وی گفت: اگر انسان  به عظمت پیامبر(ص) در پیشگاه خدا بی معرفت باشد و نداند پیامبر(ص) چقدر در پیش خدا عزیز است، قطعا این عدم شناخت، عدم محبت را به دنبال خواهد داشت و درنهایت کار را به جای می رساندکه انسان از پیامبر(ص) هم اطاعت نمی کند. 

حجت الاسلام میرشفیعی گفت: اهل معرفت کسانی اندکه با تدبر و تعقل درآیات الهی به این حقیقت می رسندکه پیامبر(ص) فرستاده، تعلیم یافته و ادب شده بهترین مکتب است و هرکسی به این حقیقت رسید، درک این مطلب که پیامبر سخنی، کلامی نمی گوید مگر اینکه خدا به او دستور داده باشد و تعلیم داده باشد، سخت نخواهد بود.

 وی ادامه داد: اهل معرفت کسانی اند که می فهمند، پیامبری که از سوی خدا و از جنس بشر برای هدایت انسان برگزیده شده، تمام رفتار وکردار او نور، وحی و تجلی گاه اعظم خدا است. بنابراین اذیت آزار، اطاعت و نافرمانی از دستورات پیامبر (ص) درحقیقت اذیت و آزار، اطاعت و نافرمانی از دستورات  خدا می باشد.

حجت الاسلام میرشفیعی خاطرنشان ساخت: خدا در روز قیامت با وجود آیات قرآن کریم درباره عظمت پیامبرخاتم (ص)  هیچ بهانه ای را از فردی در برابرنافرمانی از دستورات فرستاده خود، قبول نمی کند و جایگاه سختی برای انسان های نافرمان در نظر گرفته است.

وی افزود: متأسفانه عده ای از امت ناسپاس پیامبر(ص) با وجود این که بر عظمت وجودی ایشان در قرآن آگاهی داشتند، به مخالفت با پیامبرخاتم (ص) برخواستند و با جعل احادیث موجبات انحراف و گمراهی جامعه اسلامی را فراهم آوردند.

  حجت الاسلام میرشفیعی درپایان خاطرنشان ساخت: چرا با وجود شخصیت عظیمی مانند پیامبر(ص) که کلام و رفتارش همه نور و وحی بود، بعضی ها نتوانسته اند این نورانیت و حقیقت را تحمل کنند و برطبل مخالفت با دستورات ایشان کوبیدند و کار به جای رساندندکه بعداز وفات پیامبر(ص)  همه احادیث ایشان را در مدینه جمع کرده و آتش زدند و شعار می دادند تنها قرآن را قبول داریم  نه کلام پیامبر و در نهایت موجب اذیت و آزار اهل بیت (ع) شدند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha