شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حبیب عباسی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کنگره ضد تکفیری گفت: فیلم سازان بزرگ ما باید علیه جریان تکفیری وارد شوند و با ساخت فیلم های فاخر، مردم را ازنقشه های شوم این تروریست ها آگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حبیب عباسی، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فیلم دانشجویی که در اداره کل ارشاد اسلامی قم برگزار شد، به نقش رسانه در مقابله با توطئه رسانه ای غرب و جریان تکفیری اشاره کرد و گفت: دشمن با به وجود آوردن جریان تفرقه درصدد ایجاد اختلاف و شکاف درجهان اسلام است؛جریان تکفیری بزرگترین معضل جهان اسلام  شده است.

وی به تاکید مرجعیت شیعه در برگزاری کنگره ضد تکفیری در قم اشاره کرد و افزود: کنگره  ضدتکفیری در قم موجب اتحاد بیش از پیش علما و جهان اسلام شد، اما باید در کنار این کارها، عنصر بسیار تاثیر گذار رسانه نیز قرار داشته باشد تا موفقیت این کنگره به اطلاع جهانیان برسد.

مسئول دبیرخانه دائمی کنگره  ضد تکفیری در قم اظهار داشت: در این کنگره مهمانانی بیش از 86 کشور حضور داشتند

ولی اگر این کار بزرگ انعکاس پیدا نکند و اطلاع رسانی کافی  نشود نمی تواند اثرش را در جهان بگذارد، بنابراین می توان با مستند سازی و کار هنری و رسانه ای ثمرات این کنگره را به اطلاع جامعه رسانید.

حجت الاسلام عباسی گفت: اتحاد اهل سنت و شیعه در عراق یکی از مزایای این کنگره جهانی بود، ولی این نوع خبرهای مهم در رسانه های جمعی به خوبی انعکاس داده نمی شود.

پناه اهل سنت ستمدیده عراق از سوی شیعیان

وی ادامه داد: بعضی از اهل سنت که گرفتار انواع مصیبت ها و بلا ها بوده اند در عراق از سوی شیعیان اسکان داده شده اند و این  حرکت مهم باید از طریق رسانه نمایش داده می شد، ولی متاسفانه رسانه در این قسمت درست عمل نکرد.

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: در موضوع تکفیری ها وهابیت بالاترین سانسور خبری را به راه انداخته اند؛ زیرا رسانه های مهم دنیادر اختیار آنان است و ما نیز باید علاوه بر کارهای علمی کاری ترتیبی بدهیم تا فیلم سازان بزرگ ما علیه جریان تکفیری وارد شوند و فیلم سازند و مردم را ازنقشه های شوم این تروریست ها آگاه کنند.

وی افزود: تکفیر و اسلام هراسی دولبه یک قیچی برای مقابله با اسلام است و این اندیشه انحرافی ضربات جبران ناپذیری به دین مقدس اسلام زده است و این موارد باید با مستند سازی دقیق اطلاع رسانی شود تا مردم دنیا بدانند تکفیری ها چه جنایاتی انجام داده اند و دارای چه اندیشه هایی هستند و تفکرات آنان از کجا تامین می شود.

دبیر کمیته ریشه یابی  جریان یابی تکفیری گفت: تروریست های داعش و تکفیری، متعلق به عراق و سوریه نیستند و ممکن است همین داعش روزی در کشور های دیگر منطقه مانند قفقاز و ایران نیز ظاهر شوند پس باید مردم از وجهه این قوم ظالم اطلاع دقیق داشته باشند تا بهتر بشود با آنان مقابله کرد.

لزوم آگاهی بخش جوانان اهل سنت

مسئول دبیر خانه دائمی کنگره ضد تکفیری افزود: برای مقابله با جریان های تکفیری کار فکری لازم و اطلاع رسانی کافی نکرده ایم و باید جوانان اهل سنت را نسبت به جریان های تکفیری آگاه کرد و به آنان فهماند که جریان های تکفیری مانع بزرگی در مقابل اسلام است.

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: اینکه در روز شهادت امام رضا(ع) برادران اهل سنت با پای پیاده به زیارت آن امام همام(ع) می روند و توسل پیدا می کنند خود مقابله عملی با افکار شوم وهابیت است؛ چرا که وهابیت توسل را مردود می دانند و اگر این نوع برنامه ها رسانه ای شود و به اطلاع مردم برسد بسیار موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha