پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیزاده موسوی

رئیس پژوهشکده حج و زیارت، وحدت را نیاز ضروری جهان اسلام خواند و تصریح کرد: تکفیری ها قدرت فهم قرآن را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی، پیش از ظهر امروز 16 دی ماه، در همایش «رحمة للعالمین»، در مشهد مقدس، با تاکید بر لزوم وحدت مسلمین برای مقابله با جریان های تکفیری، گفت: تکفیری ها جایگاهی جاهلانه دارند و علمی فهم قرآن را ندارند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با بیان این که جنگ های تکفیری های النصره و داعش ابتدا با همراهی برخی از اهل سنت اتفاق افتاد، افزود: اقدامات این گروه های تروریستی به اهل سنت ضربه زده و می زند.

وی با اشاره به رفتار همراه با محبت و رحمت پیامبر گرامی اسلام(ص)، ابراز داشت: متاسفانه امروز این رحمت در جهان اسلام از سوی گروه هایی که خود را مدعی مسلمان بودن می دانند، دیده نمی شود و اسلام را همراه با خشونت معرفی می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خشونت و افراطی که در برخی از دوران ها در جهان اسلام روی داده است، گفت: امروز نیز شاهد خشونت هایی از سوی جریان های افراطی و تکفیری هستیم که برایشان شیعه و سنی تفاوتی ندارد و این امر واقعیت امروز است.

حجت الاسلام والممسلمین علیزاده موسوی با تاکید بر این که باید از وحدت و امنیتی که در کشور حاکم است، مراقبت کرد، ابراز داشت: نگاه به کشورهایی مانند پاکستان، عراق و ... نشان می دهد که باید قدردان و حامی این امنیت بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha