شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علیزاده موسوی

حوزه/ دبیرکنگره بین المللی خطر جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت: برگزاری این کنگره موجب وحدت و تعامل خوبی بین علمای شیعه و اهل سنت شده است.

به گزاش خبرگزای «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  سید مهدی علیزداه موسوی، دبیر کنگره بین المللی خطر جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در نشست بررسی «جریان های تکفیری و راهکارهای مقابله با آن » که در سالن انجمن علمی حوزه علمیه قم برگزار شد در سخنانی، مهمترین بحث و ریشه جریان تکفیری  را در اعتقادات آنها دانست و گفت: اکثر این کشتار و بستن کمر بند انفجاری ریشه در اعتقاد آنها دارد، زیرا وهابیت مباحث اعتقادی عقلی را قبول ندارند.

وی با بیان این که از اندیشه سلفی ها و تکفیرها، اطلاعات دقیق برای جامعه بیان نشده است افزود: بایداعتقادات فکری  وهابیت و فرقه های منحرف دیگر را به خوبی رصدکنیم و اطلاعات دقیقی از آنها داشته باشیم.

حجت الاسلام  والمسلمین علیزداه موسوی در ادامه افزود: کنگره جریان های تکفیری در قم که نتایج بسیار خوبی در جهان اسلام و در دنیا داشت در حقیقت برای مقابله با جریان های تکفیری که در صدد جذب علمای اهل سنت بوده اند از سوی بزرگان حوزه طراحی شد و در نهایت در قم به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان این که برگزاری این کنگره موجب وحدت و تعامل خوبی بین علمای شیعه و اهل سنت شده است، گفت: طراحان این کنگره برای مقابله بهتر و وسیع تر در سطح جهانی، تصمیم به  پیش نشست هایی قبل از برگزاری کنگره در سطح منطقه گرفتند که با استقبال بسیار خوبی از سوی علمای اهل سنت  نیزمواجه شد.

حجت الاسلام والمسلمین  علیزداه موسوی اظهار داشت: در این پیش نشست که در سوریه برگزار شد 120 عالم اهل سنت و حتی مخالفین دولت سوریه نیز حضور داشته اند و همچنین در کشور پاکستان تنها در یک روز 45 نفر به سخنرانی و موضع گیری علیه تکفیریها پرداخته بودند و همین عاملی شد تا  همه علمای جهان اسلام برای مقابله با جریان تکفیری  دارای وحدت نظریه واحدی داشته باشند.

وی گفت: در کنگره جهانی علمای اسلام در قم که تبدیل به یک دغدغه برای شرکت همه علمای اسلام شد، 120 مقاله از اندیشمندان خارج کشور، هزار چکیده مقاله پالایش شد و از این مقالات  8 جلد به زبا نهای فارسی و عربی چاپ شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

  دبیرکنگره بین المللی خطر جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام ادامه داد: با هماهنگی های که با صدا و سیما شد، مستند ضد وهابیت در 12 قسمت ساخته شد که  از شبکه های مختلف و جهانی به اجرا در خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین  علیزداه موسوی اظهار داشت: در این کنگره  از 600 خبر نگار برای انعکاس خبر در سطح وسیعی دعوت شد و همچنین مصاحبه های هدفمند طراحی شد تا بیشتر بتوانیم از وجود علمای اسلام علیه تکفیریها  بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اگر چه شبکه نور، وصال برای مقابله با کنگره ضد تکفیری علمای اسلام در قم برنامه هایی طراحی کردند ولی با تبلیغات خوبی که از سوی طراحان این کنگره در کشور یمن، آفریقا و شبکه المیادین و حزب الله صورت گرفت همه توطئه های آنان خنثی شد.

  حجت الاسلام  علیزداه موسوی در پایان از تاسیس دبیر خانه دائمی کنگره برای مقابله با  فتنه و موضع گیریهای ضد اسلامی خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha