یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افق حوزه

حوزه/ویژه نامه کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام عناوین اصلی آن به تأکیدات مراجع عظام تقلید در مورد جریاهای افراطی و تکفیری اختصاص دارد،

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری حوزه ویژه نامه کنگره  جهانی جریانهای افراطی از دیدگاه علمای اسلام ضمیمه چهار صد و چهارمین شماره از هفته نامه افق حوزه به مباحث 3 روزه این کنگره  ، با حضور آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی و  شخصیتهای برجسته جهان اسلام که در قم برگزار شد پرداخته است .

  گزارش کامل کنگره، بیاناتی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی در روز افتتاحیه کنگره،   دیدار اعضاءکنگره با رهبر معظم انقلاب، مراسم اختتامیه، بیانیه پایانی، گزارش تصویری و مصاحبه با استاد الازهروگزیده سخنان مهیمانان خارجی و داخلی همایش از جمله مفتی کل سابق استرالیا، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق ، آیت الله جنتی ، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه ازمهم ترین عناوین این ویژه نامه است.

*افق خانواده

 ضمیمه افق خانواده نیز به همراه این شماره ازنشریه به بیان عوامل کاهش حافظه ،چگونگی مدیریت استرس وشناساندن اهل بیت (علیهم السلام)به کودکان  پرداخته است.

در این شماره از نشریه افق حوزه، عنوان اصلی به کنگره  جهانی جریانهای افراطی اختصاص دارد که با تیتر « کنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام درقم » بیان شده و در ادامه مجموعه مطالبی درباره تاکید رهبر معظم انقلاب بر بصیرت و احساس مسؤلیت در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف بسیج، رهنمودهای مراجع عظام به مسؤلان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت ارشاد، بیانات آیت الله شبیری زنجانی درمورد شخصیت آیت الله خویی،کنگر اسوه زهد، جهاد و اجتهاد« تجلیل از مقام علمی و خدمات خالصانه حضرت آیت الله آصفی،برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه، ابلاغیه دبیر شورای عالی حوزه  مبنی بر نحوه همکاری دفتر تبلیغات و معاونت تبلیغ حوزه ،بزرگداشت چهلمین روز در گذشت فقیه مجاهدآیت الله مهدوی کنی و نیز اخبار و تحلیل‌های مختلفی در باب مسائل روز حوزه  و نیز اطلاع رسانی از برنامه ها و نشستهای علمی این مجموعه عظیم منتشر شده است.

علاوه بر مطالب فوق، در صفحه اصلی این شماره  یادداشتی از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مولایی مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه با عنوان« تشکر از مراجع عظام » در مورد برگزاری 3 روزه کنگره جهانی جریان های افراطی و بصیرت افزایی مسلمانان درباره اتفاقات جهان اسلام  منتشر شده است.

 مدیر مسؤل هفته نامه  در بخش پایانی این یادداشت آورده است « آن چه اینک بعد از برگزاری با شکوه این رویداد باید بدان پرداخت ، از سویی تقدیر و تکریم حوزه های علمیه و همه شیعیان از نهاد مقدس مرجعیت و به ویژه دو مرجع عظام تقلید «مکارم شیرازی و سبحانی» است که با تدبیری داهیانه ، افتخار دیگر بر موسوعه افتخارات  شیعه افزودند و از سوی دیگر ، تاکید بر ضرورت بذل همت و تلاش جمعی جهت توسعه و ترویج رسانه این شجره مبارکه در عرصه بین المللی است، تا شاهد خاموشی این آتش پر شرر باشیم.

هفته نامه افق حوزه که مورد توجه و عنایت و مطالعه مستمر طلاب و روحانیون و فضلای حوزه علمیه و به ویژه مراجع معظم تقلید و بزرگان دینی در اقصی نقاط کشور است، تلاش خود را تماما به بازتاب و انعکاس اخبار حوزوی و پوشش برنامه‌های متنوع و گسترده این نهاد مقدس دینی معطوف کرده است.

افق حوزه به صاحب امتیازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین حسن مولایی وسردبیری یوسف ساعدی منتشر می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه این هفته‌نامه ضمن مراجعه به پایگاه اینترنتی www.ofoghhawzah.ir با صندوق پستی 4381/37185 مکاتبه نموده یا با شماره تلفن 02512900538 تماس حاصل نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha