چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عمار حکیم

حوزه/ رئیس مجلس اعلای عراق گفت: نقش مرجعیت شیعه به عنوان خاری در چشم دشمنان اسلام، و صدور فتوای جهاد علیه داعش ،کمک بسیار زیادی به امنیت و ثبات عراق کرد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در قم به  موضوعات مختلف منطقه ای به ویژه اوضاع عراق و مبارزه علیه گروهک های تکفیری پرداخت.

وی  با اشاره به سفر خود به ایران و  دیدار با مراجع عظام گفت:احساس کردیم باید در مورد اوضاع سیاسی، امنیتی و شعائر دینی و اربعین حسینی(ع) و  آثار این حرکت بزرگ به مراجع عظام تقلید و بزرگان دینی گزارش مبسوطی می دادیم و از رهنمود های آنان استفاده کنیم.

اربعین حسینی(ع) باید ابعاد جهانی پیدا کند

 حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم افزود:مسئله اربعین حسینی(ع) باید ابعاد جهانی پیدا کند،چرا که عاشورای حسینی و مکتب اهل بیت(ع) تنها اختصاص به شیعیان ندارد؛ بلکه کل بشریت باید از فیض آن بزرگواران بهره مند شوند.

وی افزود:باید آرمان های امام حسین(ع) مثل مقاومت، شجاعت و آثار نهضت عظیم آن حضرت را برای جهانیان  بیان شود تا همگان بتوانند از چراغ هدایت آن حضرت بهره مند شوند.

رئیس مجلس اعلای عراق تاکید کرد:نقش مرجعیت شیعه  به عنوان خاری در چشم دشمنان اسلام،وصدور فتوای جهاد علیه داعش ،کمک بسیار زیادی به امنیت و ثبات عراق کرد و سد محکمی در برار گروه های تکفیری ایجاد نمود و مانع پیشرفت تروریست ها در منطقه و عراق شد.

وی نقش تاثیرگذارجمهوری اسلامی ایران درثبات ، امنیت منطقه و مهار تروریست را غیر قابل انکاردانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی در ابعاد مختلف پشتیبانی و لجستیکی، مشورت نظامی و سایر عرصه های سازندگی و امنیتی به عراق و مردم ستمدیده آنجا کرده است که باید از این خدمات مهم قدردانی شود.

سید عمار حکیم گفت: مجلس اعلای عراق، پشتیبان  بسیار خوبی برای نخست وزیر عراق به شمار می رود و از هیچ کمکی به دولت عراق برای امنیت و پیشرفت کشور و مهار تروریست ها در خاک این کشور دریغ نخواهد کرد.

رئیس مجلس اعلای عراق افزود: این مجلس نقش اساسی و مهمی در نزدیک کردن نقطه نظرات همه گروه ها و جناح های عراقی به خصوص اهل تسنن داشته و قطعا هرچه این اتحاد بیشتر شود شکست دشمنان نیز حتمی تر خواهد بود.

وی گفت:داعشی ها زمانی که با مقاومت جوانان عراق مواجه شدند به سمت دیگر ادیان مثل مسیحیان و ایزدیان رفتند و آنها را نیز به قتل رساندند که این نشان از خوی ددمنشانه و پستی آنان دارد.

داعش دشمن کل عراق است

حجت الاسلام والمسلمین عمار حکیم تاکید کرد: همه باید بدانند که داعش دشمن کل عراق است نه قسمتی از عراق، لذا باید با حفظ هوشیاری و بصیرت در مقابل دشمن واحد مقاومت کنیم.

رئیس مجلس اعلای عراق تاکید کرد:تروریست ها دشمن تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی است و برادران اهل سنت بدانند که شیعه دشمن اهل تسنن نیست و ما هیچ گاه برادران اهل سنت خود را متهم به افراطی گری نمی کنیم و دولت عراق نیز دولت شیعی نیست، بلکه دولت، نماینده کل  ملت عراق است، ولی چون انتخابات آزاد در این کشور برگزار شد،  دولت شیعی روی کار آمد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha