شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:در نقاط مختلف از این نوع‌ کنگره‌ها برگزار می شود که ابتکارش از حوزه علمیه ‏قم مقدسه آغاز شده و مردم یک صدا تنفر خود در همه جای دنیا از تکفیری ها اعلام می کنند و این فریاد‌ها جلوی کشتار بی‌گناهان را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»؛حضرت آیت الله مکارم شیرازی  امروز در آغاز درس خارج ‏فقه خود که در مسجداعظم برگزارشد با اشاره به برکات و نتایج  کنگره جریان های  افراطی و تکفیری از نگاه علمای اسلام اظهارداشتند: این کنگره آثار بزرگی  داشت و خدا  عنایت کرد با کمک همه نهادها  برگزارشود.

ایشان با بیان این که این کنگره دارای 5 اثر بوده است گفتند: از جمله برکات این کنگره  سنت حسنه ای شدکه دیگران اقتباس ‏کردند و امروز در  الازهر مصر نیز کنگره ضد تکفیر  تشکیل شده و نماینده ای از ایران  نیز دعوت شده و شرکت کرده است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: در سوریه، عربستان و در سایر  نقاط مختلف نیز از این کنگره انجام می شود که ابتکارش از حوزه علمیه ‏قم مقدسه آغاز شده و  مردم یک صدا تنفر  خود در همه جای دنیا  از تکفیری ها اعلام می کنند  که  این فریاد ها جلوی کشتار بی‌گناهان را می‌گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشتند: دومین ثمره آن، گامی به سوی وحدت اسلامی است، بطوری ‏که بیش از80کشور سنی و زیدی مذهب همه روی مشترکات تاکید کرده و یکصدا بودند،  معلوم شد که می ‏شود وحدت داشته باشند.

 ایشان به سومین برکت این کنگره اشاره و بیان داشتند: دنیا  فهمید که تکفیری ها از ما نیستند، اسلام ‏دین وحدت، صمیمیت و  مسالمت می باشد و این جنایات از اسلام نبوده و همه گفتند این حرکات از  غیر ‏اسلامیان است و نمی شود، وصله خشونت را به  اسلام چسباند، این عیب از دامن اسلام پیراسته شد. ‏

ایشان افزودند: چهارمین ویژگی تاثیر مثبت این کنگره آن است که نیروی های رزمنده، روحیه گرفته و وقتی ببیند این کنگره ها تشکیل می شود  موجب تقویت ‏روحیه رزمنده‌ها می شود، و در پیشرفت مقاومت اثر می‌گذارد.

این مرجع تقلید بیان داشتند: این کنگره  عمق  فرهنگ حوزه علمیه قم  را نشان داد،  وقتی  برگزاری این کنگره را دیدند گفتند فوق انتظار ما بوده و این آبرویی برای حوزه قم است.

*ویژگی‌های شیعیان

حضرت آیت الله مکارم شیرازی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع)  در خصوص  ویژگی های شیعیان ‏ ‏اظهارداشتند: شیعَتُنا الْفِئَـهُ النّاجِیَهُ وَالْفِرْقَهُ الزّاکِیَهُ صارُوا لَنا رادِئًا وَصَوْنًا وَ عَلَی الظَّلَمَهِ اَلَبًّا وَ عَوْنًا ‏سَیَفْجُرُ لَهُمْ یَنابیعُ الْحَیَوانِ بَعْدَ لَظْی مُجْتَمَعِ النِّیرانِ اَمامَ الرَّوْضَه؛  پیروان ما، گروه های نجات ‏یابنده و فرقه های پاکی هستند که حافظان [آیین] مایند، و ایشان در مقابل ستمکاران، سپر و ‏کمک کار ما [هستند]. به زودی چشمه های حیات [منجی بشریّت] بعد از گدازه توده های آتش! ‏پیش از ظهور برای آنان خواهد جوشید.

ایشان  با بیان این که  توصیف امام(ع) از شیعیان بهترین توصیف هاست افزودند: این روایت به ظهور امام زمان ‏‏(ع) نیز اشاره می کند؛ و آنچیزی که در این روایت مهم است این است که تشیع به ادعا درست نمی شود، شیعه بودن  تنها به ‏عشق و علاقه نیست، بلکه باید قلم و زبان شیعه در دفاع و حافظ مکتب اهل بیت(ع) باشد، نباید در برابر دشمنان اهل بیت(ع) بی تفاوت بود.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشتند: خیلی از افراد آبروی شیعه  را می برند اختلاف ها، بددهنی، آلودگی به مواد مخدر، ربا، ‏رشوه کم فروشی، این  مسائل  اگر پیدا شود حافظ مکتب اهل بیت(ع) ‏بودن نیست؛ بلکه آبروی شیعه را می برند.

ایشان در پایان یادآورشدند: در صورتی که واقعا خودمان را اصلاح کنیم به همان نسبت به ‏ظهور امام زمان (عج) کمک کرده ایم، اما هرچه قدر آلوده تر باشیم  موجب دیر ظهور کردن امام(ع) خواهیم بود، باید دعا ‏کنیم بازارها، رسانه و مردم اصلاح شوند.‏

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha