شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که رژیم غاصب اسرائیل رژیم پوشالی و در حال سقوط است اظهار داشتند: سازمان ملل رایی بر خلاف اسرائیل صادر کرده و این بیانگر این است که قدرت اسرائیل در منطقه رو به زوال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار  با  اعضای حلقه های صالحین که در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد، ایمان و اعتقادت به آموزه های دینی را بهترین و مستحکمترین  عامل برای پیروزی در مقابل هجمه های دشمن عنوان کردند و گفتند:  مردم مسلمان غزه با وجود همین اعتقادات در مقابل دشمن تا دندان مسلح اسرائیل، مقاومت کردند و آنها را به زانو درآوردند.

ایشان با بیان این که رژیم غاصب اسرائیل رژیمی پوشالی و در حال سقوط است اظهار داشتند: سازمان ملل بر خلاف اسرائیل رأی صادر کرده  و این بیانگر این است که قدرت اسرائیل در منطقه است واین رژیم از داخل نیز در حال فروپاشی است.

 معظم له با اشاره به اینکه روزی، سردمداران غربی خیال می کرند که در خاورمیانه می توانند به همه مردم  زور بگویند و هربلایی بر سر مردم  بیاورند، ولی مردم دنیا و به خصوص مردم غزه با بهره گیری از آموزه های کربلا، مقاومت و ایمان توانسته اند 50 روز در یک گوشه ای از دنیا اسرائیل منفور را زمین گیرکنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه داستان مقاومت و ایمان به خدا و قیامت داستان کوچکی نیست گفتند:  همین عوامل به انسان قدرتی می دهد که با انواع تحریم ها و فشارهای اقتصادی هم نتوانند در برابر ایمان مردم کشور ایران کاری بکنند.

 معظم له  با بیان این که مردم ایران این مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم ومستکبر را از قیام و عاشورای حسینی(ع) به ارث برده اند، خاطر نشان ساختند: در مباحث هسته ای با وجود انواع مخالفت ها و فشارهایی که ازسوی غربیها و هم پیمانان آنها صورت گرفته تا کنون نتوانسته اند تزلزلی در ایمان جوانان این مرز و بوم به وجود بیاورند.

 این مرجع تقلید ایمان قوی را بهترین سلاح برای مقابله با استکبار و ایادی آنها عنوان کردند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود  به  بهار عمر یعنی جوانی  اشاره کردند و گفتند: جوانی همیشه برای فرد باقی نخواهند ماند، همانطور که افراد پیر  روزی جوان بودند، اما  اکنون قدشان خمیده شده‌.

این مرجع تقلید همه چیز  را موعظه  دانستند و گفتند: نگاه به آثار خداوند متعال، آثار باستانی و کاخ‌ها موعظه است، روزی در این کاخ‌ها افرادی حکمرانی می‌کردند؛ اگر فرد چشم بینا داشته باشد از همه چیز موعظه می‌گیرد، حتی سفید شدن ریش نیز موعظه‌ای است که فرد به سوی آخر عمر در حال حرکت است.

معظم له با بیان این که  گذشت عمر  نیز برای انسان موعظه می باشد، انسان باید بداند که هر لحظه ممکن است رخت از این جهان بسته و به دیار باقی بشتابد، از این‌رو باید به فکر تهیه توشه راه باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با اشاره به حضور گسترده دسته های  عزاداری  و پیاده روی میلیونی در اربعین حسینی به سمت کربلا اظهارداشتند:  در ایام حج سه میلیون تا سه و نیم میلیون  حاجی در مکه حاضر می شوند، ولی در ایام اربعین  ده میلیون نفر حاضر می‌شوند، کجای دنیا چنین عشق و علاقه‌ای وجود دارد، کسی که با خدا مرتبط باشد خدا به او عزت، آبرو و قدرت می‌دهد، این‌ها برای ما درس است.

 استاد خارج فقه حوزه علمیه بیان داشتند: در نخستین اربعین سیدالشهدا(ع) تنها دو نفر در مراسم شرکت کردند، ولی اکنون یک جمعیت بیش از ده میلیونی شرکت می‌کنند، این‌ها موعظه است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha