جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وحدت

حوزه/ از جمله مسایلی که در آن همه باید به قرآن کریم رجوع کنیم مسئله وحدت است، قرآن باید برای همه در این زمینه فصل الخطاب باشد.

حجت الاسلام و المسلمین باقری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با تبریک هفته وحدت اظهارداشت:  وحدت از جمله اصول اساسی در دین مبین اسلام بوده و در آیات و روایات ما به این مسئله بسیار تاکید شده است.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه وحدت مبنای عقلانی و مبنای روایی دارد ، افزود: بر اساس مبانی نقلی ما که در قرآن و روایات آمده است،وحدت از ضروریات مهم در هر زمانی است بطوریکه در قرآن کریم بارها در آیاتی چون « وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ...» بر این امر اشاره شده است.

وی با اشاره به دستورات قرآن در تمامی زمینه‌های زندگی گفت: قرآن به مباحثی چون پرهیز از مزاحی که سبب رنجش مسلمانان می‌شود تاکید کرده تا مشکلی بین مسلمین پیش نیاید ، حال در مسئله وحدت که امری بسیار مهم است قطعا تاکیدات فراوانی شده است.

این استاد حوزه، با تاکید براینکه قرآن کریم فصل الخطاب همگان در تمام مسایل است، گفت: از جمله مسایلی که در آن همه باید به قرآن کریم رجوع کنیم مسئله وحدت است، قرآن باید برای همه در این زمینه فصل الخطاب باشد.

وی خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران هم با حمایت تمام گروهها به وقوع پیوست و بر اساس وحدت شکل گرفت ؛ معمار کبیر انقلاب ، امام خمینی (ره) بارها بر امر وحدت تاکید کرده و امروز هم ایران با رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای منادی اسلام راستین در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری، در پایان، خاطرنشان ساخت: گذشته از مبانی نقلی و روایی از نظر عقلی نیز از ضروریات هر جامعه ای است و امروز بهترین راه  عملیاتی کردن این مهم، این است که همه لزوم وحدت را باور کنیم و  در راستای آن گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha