دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی قابل، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین

حوزه/ رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین با بیان این که تحقق وحدت، نیازمند هم اندیشی اندیشمندان اسلامی است، نفی دخالت های دشمنان را اولین گام برای حرکت به سمت وحدت جوامع اسلامی دانست.

حجت الاسلام علی قابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، بیان کرد: مسئله وحدت جهان اسلام، نیازمند نشست ها و بررسی اندیشمندان اسلامی است که با هم بنشینند و اختلافات، علل و راه حل ها آن را بررسی کنند تا بتوانند به صورت منطقی به حل اختلافات بپردازند.

وی افزود: تا وقتی که این اتفاق کلمه در میان رهبران فکری و دینی به وجود نیاید  و  مباحث علمی و کلامی با دسیسه و سیاست بازی حل نمی شود، اختلافات و خون ریزی ها وجود خواهد داشت.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان اظهار کرد: شک نداریم که سیاست گران دنیا منافع خود را در اختلاف مذاهب های اسلامی می دانند و از طرفی هم حکام دست نشانده مستکبران زعامت خود را در اختیار همین استعمارگران قرار داده و مجری سفارشات آنها هستند.

حجت الاسلام قابل ادامه داد: مستکبران با دخالت در مسائل فکری جهان اسلام، اهداف استعماری خود را به نوکرهای داخلی در جوامع اسلامی سفارش می دهند و آنها هم این سفارشات را به نام دین و معتقدات در جامعه اسلامی ترویج داده و مسلمانان را به جان هم می اندازند.

وی افزود: اگر بنا باشد که جامعه اسلامی از اختلافات رها شود، تنها راه آن است که علمای اسلام این حربه را از دست حاکمان و سیاستمداران منطقه ای و حتی  استعمارگران بگیرند و خودشان مسائل نظری را که نیاز به بحث دارد را از طریق  ریشه یابی علمی حل کنند و نگذارند سیاست بازان، مسائل علمی و اعتقادی را به میدان سیاست برده و برای منافع خود ملت ها را دست آویز قرار دهند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین بیان کرد: تنها راه حل مشکلات این است که رهبران دینی جهان به قرآن، سیره پیامبر اکرم(ص)  و اهل بیت(ع) عمل نموده و  حول یک محور جمع شوند.

حجت الاسلام قابل اظهار کرد: در میان شیعیان فرمایشات ائمه(ع) خارج از قرآن نیست و اهل سنت هم  ائمه ما را حداقل به عنوان عالمان دینی مسلط بر مواضع اسلامی قبول دارند و  اگر همه حول این محور، اختلافات خود را کنار بگذارند امکان وحدت جهان اسلامی هست.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در قزوین در پایان گفت: متاسفانه در طول تاریخ، قدرت ها، عالمان درباری را خریده اند و یا به وجود آورده اند و به این وسیله اجازه نمی دهند وحدت مطلوب تحقق یابد و این عالمان درباری که به هیچ چیز اعتقاد ندارند، تبدیل به مفتیان درباری شده و با فتواهای افراط گرایانه خود، باعث خونریزی های مظلومانه ای می شوند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha