جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی قابل

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین از برگزاری بیش از 4 هزار برنامه در راستای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی قابل، امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه قزوین برگزار شد، با اعلام این خبر بیان کرد: اکنون که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم، دشمنان اسلام سعی می کنند با القاء مطالب نادرست، به سیاه نمایی علیه انقلاب بپردازند.

وی افزود: دشمنان تلاش دارند بگویند که ایران در عرصه داخلی گرفتار فساد و در عرصه جهانی منزوی شده و این انزوا هم نتیجه عملکرد و لجبازی ایران در عرصه بین المللی است، در حالی که بیشترین انرژی نظام جمهوری اسلامی صرف مقابله با توطئه های دشمنان می شود .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: انقلاب اسلامی از بدو تولد درگیر مبارزه با انواع فساد و توطئه های سازمان یافته ای است که هر روز با شکل و رنگ جدیدی بروز و ظهور می کند.

حجت الاسلام قابل اظهار کرد: اوضاع کشور در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به گونه ای بود که امام راحل(ره) در تعبیری فرمودند ک"رژیم ستم شاهی کشوری مخروبه و شبیه یک کشور زلزله زده را تحویل داده اند".

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین گفت: در دوران رژیم پهلوی، کشور غرق در فساد و تباهی بود و علی رغم اینکه در آن دوران، ایران روزانه 6 میلیون بشکه نفت می فروخت و جمعیت ایران هم 35 میلیون نفر بود، اما خارج از دروازه های شهرها خبری از آبادی و آبادانی نبود و روستاهای کشور فاقد آب و برق بود و خبری از گاز نبود.

وی افزود: بعد از انقلاب، خدمات رفاهی و اجتماعی همگانی شد و در زمانی که 79 درصد از جمعیت کشور بی سواد بودند که نوعی ننگ محسوب می شد با تشکیل نهضت سواد آموزی، این ننگ از دامن اسلام و تشیع پاک شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: تا قبل از انقلاب تمام ثروت کشور در اختیار یک خاندان معروف به هزار فامیل بود و خود افراد وابسته این خاندان عامل فساد بودند. امروز دشمنان اسلام و انقلاب می خواهند القاء کنند که فقر، پریشانی و سایر فسادهای کشور ثمره انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام قابل، بازگشت دین به عرصه اجتماع و زندگی مردم را دستاورد دیگر انقلاب مطرح کرد و گفت: در زمانی همه تبلیغات دشمنان بر این قرار گرفته بود که دین افیون جامعه است با وقوع انقلاب اسلامی دوباره مفاهیم دین به عرصه اجتماع و زندگی مردم وارد شد و ملل مختلف فهمیدند که نه تنها دین افیون جامعه نیست، بلکه موتور محرکی است که ملت ها را به حرکت درآورده است.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین ادامه داد: دشمنان نظام برای مقابله با حضور دین در جامعه، با فساد سازی و پمپاژ آن از طریق رسانه ها و ساختن اسلام های بدلی مثل طالبان و داعش، در صدد دین زدایی برآمده اند.

وی افزود:  اسلامی که  دشمنان از آن می ترسند  اسلامی است که انقلاب اسلامی و تشیع در حال تبلیغ آن هستند و در حالی که قبل از انقلاب خبری از تشیع نبود، امروز این تشیع منادی اسلامی است که امام راحل (ره)  از آن به اسلام ناب محمدی تعبیر کردند.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امروز نامه مقام معظم رهبری، سیاستمداران غربی را به چالش کشیده و به آنها فهماند که در برابر موج گسترش اسلام خواهی کاری از دست آنها برنمی آید.

حجت الاسلام قابل در ادامه با اشاره به برنامه های اجرایی ستاد بزرگداشت 36 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: 22 کمیته تخصصی ستاد دهه فجر در مرکز استان و 18 کمیته تخصصی هم در مراکز شهرستان ها تشکیل شده که مطابق برنامه ریزی های انجام شده توسط ستاد بزرگداشت دهه فجر، بیش از 4 هزار برنامه مختلف در سطح استان شامل شهر، روستا، مساجد، ادارات و سایر نهاد ها تدارک دیده شده که در طول دهه فجر با همکاری دستگاه های مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه های دهه مبارک فجر با برگزاری مراسم ویژه گلبانگ انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) در ساعت 9:33 صبح روز یکشنبه 12 بهمن اجرا و زنگ انقلاب با حضور مسئولین در تمامی مدارس و ادارات مناطق استان به صدا در خواهد آمد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: برگزاری همایش بزرگ روحانیون و ائمه جماعات، اعزام مبلغین به مناطق مختلف استان، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در ادارات استان، برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی، برگزاری مسابقات و مجالس انس با قرآن و ... از جمله برنامه های دهه فجر امسال است.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بر سه رکن دین، رهبری و مردم شکل گرفت و جایگاه مردم در انقلاب و تداوم آن جایگاه بسیار برجسته و والایی است که دستاوردهای انقلاب باید به مردم اطلاع رسانی شود و این کار وظیفه مطبوعات و رسانه های جمعی می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha