شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
12

حوزه/ باید با تقویت تعامل حوزه و صدا و سیما، زمینه حضور موثر کارشناسان نخبه حوزوی در رسانه ملی بیش از قبل فراهم گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، در نشست جمعی از مدیران و اساتید مدارس علمیه خواهران قزوین با مدیر کل صدا و سیمای این استان با اشاره به تاریخچه تاسیس مدارس علمیه خواهران در استان  قزوین، گفت: پس از پیروزی شکوهمند و پر برکت انقلاب اسلامی، با تدبیر هوشمندانه امام راحل (ره)، زمینه تعلیم و تربیت بانوان به عنوان قشری تاثیرگذار فراهم شد.

 وی با اعلام این که حوزه علمیه خواهران تحت اشراف و نظارت شورای سیاستگذاری حوزه های خواهران در قم اداره می شود، ابراز داشت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و با راهبرد اصلی گسترش و فراگیر نمودن آموزش علوم اسلامی و حوزوی، امروز امکان تحصیل خواهران متدین و مشتاق در 400 واحد آموزشی و تربیتی سراسر کشور  فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، ارتباط و تعامل با رسانه را مهم و تاثیرگذار دانست و ادامه داد: حوزه خواهران توانسته در برنامه های معارفی حضوری موثری داشته باشد و باید ارتباط با شبکه استانی بیشتر شود.

حجت الاسلام کاظم لو اضافه کرد: دعوت رسانه ملی از کارشناسان حوزه علمیه خواهران و استفاده از نظرات آنان در برنامه هایی با موضوع روانشناسی، تربیتی و دینی، می‌تواند برای جامعه بسیار موثر باشد.

ابوالفضل معصومی فر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین نیز با قدردانی از تلاش های مجموعه مدیران حوزه های علمیه خواهران، گفت: مدرسه علمیه خواهران کوثر یکی از مدارس نمونه و فعال این شهر بوده و تلاش ها و برنامه های این مدرسه همیشه زبانزد است.

وی، حوزه های علمیه را ظرفیت و سرمایه ارزشمندی برای رسانه ملی دانسته و افزود: با برنامه ریزی دقیق و تشکیل یک اتاق فکر مشترک صدا و سیما و حوزه، می توان برنامه های فاخری را تولید کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید علم، باید با تکیه بر داشته های دینی در حوزه علوم انسانی، برنامه هایی محتوایی تولید و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

معصومی فر، ارتباط حوزه و صدا وسیما را بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: باید تعامل این دو نهاد تقویت و زمینه حضور اثرگذارتر کارشناسان نخبه حوزه در رسانه ملی فراهم تر گردد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha