جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی عباسی - قزوین

حوزه/ رابطه بین ملت و ولی فقیه، مراد و مریدی است و مردم به دلیل عشقی که به رهبری دارند، حاضرند تا پای جان از انقلاب و ولایت دفاع کنند.

حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به نقش ولایت فقیه و رهبری در انقلاب اسلامی، گفت: ملت ایران، شیعه هستند و عقیده دارند که امام زمان(عج) بعد از دوران غیبت کبری مردم را بدون راهنما و رهبر رها نکرده است.

وی افزود: مطابق اعتقادات شیعه، امام معصوم(ع) بخشی از اختیارات خود در جامعه اسلامی را به افرادی به عنوان فقیه، اسلام شناس و مجتهد داده و آنها را رهبران جامعه اسلامی در زمان غیبت معرفی کرده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با تاکید بر نقش راهبردی ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، عنوان کرد: جانفشانی مردم و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نتیجه پیروی مردم از ولایت فقیه و رهبری بود.

این استاد حوزه ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی مردم با اعتقاد به این که ولی فقیه زمان نائب امام معصوم(ع) است، جان و مال و فرزندان خویش را در راه انقلاب و دفاع از اسلام فدا کردند، چرا که اعتقاد مردم بر این بود که اطاعت از فرامین ولی فقیه اطاعت از امام معصوم (ع) و موجب رضایت و خشنودی خداوند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در مسیر و حیات خویش با بحران های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... مواجه بوده که در پرتو ولایت فقیه توانسته بر همه آنها پیروز شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به پیوند ناگسستنی ملت با رهبری، تصریح کرد: رابطه بین ملت و ولی فقیه، مراد و مریدی است و مردم به دلیل عشقی که به رهبری دارند، حاضرند تا پای جان از انقلاب و ولایت دفاع کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha