جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی عباسی - مدیر حوزه قزوین

حوزه/ حضور زنان در برخی صحنه ها و کارهایی که با ذات زنان سازگار نیست، خلاف روش و سیرت حضرت زینب (س) است و بانوان باید در مواقع ضرورت و با حفظ رعایت حریم شرعی، وارد فعالیت های اجتماعی شوند.

حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با بیان این که بندگی خداوند مهم ترین صفت حضرت زینب (س) بود، ابراز داشت: تمام فعالیت ها و حضور ایشان در عرصه های مختلف مطابق با خواست و فرمان الهی بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین افزود: حضور زینب کبری(س)در صحنه مبارزه و اجتماع، در عاشورا پر رنگ تر می شود و اداره امور خیمه ها و مراقبت از کودکان و حضرت سجاد (ع) را بر عهده می گیرند.

وی با بیان این که بیماری امام سجاد (ع) عنایتی از طرف خداوند بود، چرا که اگر حضرت در کربلا دچار کسالت نمی شدند،چه بسا ایشان هم به شهادت می رسیدند، ابراز داشت: مراقبت حضرت زینب(س) از امام سجاد(ع) تکلیفی الهی بود.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) حضور حضرت زینب(س) در عرصه اجتماعی و دفاع از واقعه کربلا رنگ دیگری به خود می گیرد و در واقع قافله سالاری کاروان بازمانده کربلا و ابلاغ پیام ظلم ستیزی امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای کربلا بر عهده عقیله بنی هاشم (س) گذاشته می شود.

وی افزود: حضرت زینب (س) در شرایط بحرانی و در جایی که مردان و یاران اصلی امام حسین(ع) به شهادت رسیده بودند، تمام کارها را با قدرت و مدیریت هر چه تمام تر به سرانجام رساندند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت زینب(س) از جهت تربیت فرزند هم الگو و نمونه است، چرا که ایشان توانستند با تربیت فرزندانی مومن، فداکار و ولایی،  امام حسین(ع) را در صحرای کربلا کمک و یاری کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه حضور زنان در برخی صحنه های اجتماعی لازم است، گفت: زنان جامعه بدانند که حضور آنها در برخی صحنه های اجتماع، ضروری است و باید با الگوگیری از شخصیت حضرت زینب (س) و با رعایت حریم و حدود شرعی، در این صحنه حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: حضور زنان در برخی صحنه ها و کارهایی که با ذات زنان سازگار نیست، خلاف روش و سیرت حضرت زینب (س) است و بانوان باید فقط در مواقع ضرورت و با حفظ رعایت حریم شرعی، وارد فعالیت های اجتماعی شوند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha