یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبک زندگی

حوزه/ سومین همایش علمی و آموزشی ازدواج و سبک زندگی اسلامی با همکاری مشترک حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، سومین همایش علمی و  آموزشی ازدواج و سبک زندگی دینی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی معاون پژوهشی حوزه علمیه قزوین و جمعی از مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین، دانشجویان دانشگاه های مختلف و طلاب حوزه های علمیه این استان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

در ابتدای این همایش امیر خوش نیت، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین گفت: این همایش با هدف تقویت باورهای دینی و ارتقاءآگاهی های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی، با همکاری حوزه علمیه قزوین برگزار شده است.

اصغر کشاورز، دبیر اجرایی همایش ازدواج و سبک زندگی اسلامی نیز گفت:  تمام فعالیت های کمیته امداد در فعالیت های فرهنگی خلاصه می شود و مهم ترین خواسته مقام معظم رهبری از این کمیته هم فعالیت های فرهنگی است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین آشنایی با مولفه های سبک زندگی اسلامی و دینی را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

 دبیر اجرایی همایش ازدواج و سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: سومین دوره همایش علمی و آموزشی ازدواج و سبک زندگی اسلامی با شرکت 279 مقاله برگزار شده که از بین آنها از 10 نفر برتر تجلیل و سه مقاله برتر همایش هم به مرکز ارسال خواهد شد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه الوند اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی و دینی داشتن یک رفتار منظم، مدیریت شده، ضابطه مند و روشمند است که باید در چارچوب دین اسلام و بایدها و نبایدهای اسلامی صورت گیرد.

وی افزود: این سبک زندگی یک امر آرمانی و دست نیافتنی نیست بلکه دارای مولفه ها و معیارهایی است که می توان با مورد توجه قرار دادن احکام و معارف الهی به آن دست یافت.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به آداب و رسوم زندگی جامعه فعلی عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی و دینی در جامعه فعلی ما رواج داشته و رعایت حجاب از طرف بانوان، بسم الله گفتن در شروع کارها و ... همه نمودهایی از این نوع سبک زندگی است.

خانم بشیریه یکی از برگزیدگان این همایش نیز، فرصت کم ارائه مقاله، اختصاص محور همایش به مقاله نویسی و عدم وجود محورهای گوناگون برای شرکت کنندگان رشته های مختلف و عدم برگزاری دوره های آموزشی مقاله نویسی برای شرکت کنندگان را از جمله انتقادات و ضعف های این همایش عنوان کرد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha