چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام حسینی قزوینی

حوزه/ نشست شیعه پژوهی با عنوان «ارزیابی و نقد رویکرد جریان وهابیت نسبت به موضوع فاطمیه» با حضور مدیر شبکه جهانی ولایت در مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، عصر امروز در این نشست ضمن تبریک خجسته میلاد قهرمان صحرای کربلا حضرت زینب کبری(س)، وهابیت را خطری بزرگ برای جامعه بشریت و  آفتی برای جهان اسلام دانست.

وی با بیان این که شبهات امروز وهابیت نسبت به قبل متفاوت و رنگ و بوی لجاجت و دشمنی را گرفته است گفت: نیاز امروز حوزه های علمیه و به ویژه مراکز تخصصی شیعه پژوهی آشنایی با علم روز و فناوری های علوم اسلامی است.

مدیر شبکه جهانی ولایت با بیان  این که طلاب در عصر حاضر می توانند با بهره گیری از نرم افزارهای اسلامی در وقت خود بسیار صرفه جویی کنند گفت: با شرایط کنونی طی کردن مسیر اجتهاد به مراتب آسان تر از قبل شده است.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم معارف ناب اهل بیت علیهم السلام را به درستی به جهان منتقل کنیم نیاز به تخصص در رشته های مختلف معارف اسلامی داریم .

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی با اشاره  به رمز موفقیت  امام صادق(ع) در ترویج و گسترش مکتب اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان متخصص در علوم مختلف، خطاب به دانش پژوهان مرکز تخصصی شیعه پژوهی، اجتهاد و تخصص در شیعه شناسی را نیاز امروز حوزه های علمیه دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف باید با برنامه ریزی دقیق، تنها منابع مطالعاتی این رشته مطالعه شود و از صرف بیش از ضرورت وقت بر روی سایر دروس اجتناب شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به اینکه وهابیت شبهاتی را علیه شیعه مطرح می کنند که در چهارده قرن گذشته سابقه بوده  است بیان داشت: دانش پژوهان ما در پاسخ به شبهات وهابیت باید بتوانند با استدلال  محکم و دندان شکن شبهه را در نظر مخاطب سخیف و سبک بشمارند.

مدیر شبکه جهانی ولایت رمز موفقیت در مقابله با آفت وهابیت را تسلط بر علوم رجال و درایه دانست و گفت: شیعه پژوهان ما نه تنها باید در این علوم تخصص، بلکه باید به درجه اجتهاد نایل شوند.

مدرس حوزه علمیه قم خطاب به دانش پژوهان شیعه پژوهی  تاکید کرد: پاسخ به شبهات باید مستدل، حساب شده و علمی باشد واگر کسی این کار را انجام دهد، خدای متعال در برابر هر حرفی که در دفاع از شیعه می زند، ثروتی به او عطا می کند که از دارایی مردم کل دنیا بالاتر است .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha