دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی قزوینی

حوزه/ رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) گفت: غدیر یک رخداد ساده در بستر تاریخ نیست، بلکه پیام جاودانی اسلام برای همه نسل ها در تمام عصرهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، عصر روز گذشته در همایش تبیین خطبه غدیر، در سالن همایش بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، در جمع پژوهشگران حوزه و دانشگاه گفت: غدیر تنها یک حادثه طبیعی در گذرگاه زمان نیست، بلکه درخشش نور هدایت خداوندی، در سراسر هستی است .

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: غدیر یک رخداد ساده در بستر تاریخ نیست، بلکه پیام جاودانی اسلام برای همه نسل ها در تمام عصرهاست.

*غدیر؛ نقشه راه وحدت اسلامی

وی با تأکید بر اینکه غدیر موضوعی ساده از معارف اسلامی نیست؛ بلکه ملاک و معیار راستینی برای ایجاد وحدت اسلامی با همه اختلافات نژادی و فرهنگی است، ابراز داشت: غدیر معرفی بزرگترین آزادمرد بشریت است که کارنامه زندگی آن، سراسر افتخار، عزت و مجاهدت منحصر به فرد و مایه مباهات آزاد اندیشان است.

وی در این باره افزود: جورج جرداق مسیحی درباره حضرت علی (ع) می گوید" ای دنیا چه می شد که تمام نیروی خود را بسیج می کردی و برای هر عصری شخصیتی همانند علی را با آن عقل محکمش و قلب استوارش و شمشیر برانش به جامعه تحویل می دادی" .

*تکمیل رسالت نبی(ص)

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی به هدف پیامبر اکرم(ص) در حجة الوداع اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) خاتم پیامبران است و با رسالت ایشان پرونده نبوت برای همیشه بسته شد و از آن جایی که رسالت حضرت ویژه قوم و قبیله خاصی نبود و برای همه نسل ها در تمام عصرها مبعوث شده بود و شریعت ایشان تا ابد جاودانه است، باید برای زمان پس از خود کسانی را برگزیند که تبیین گر احکام الهی بر طبق مقتضیات هر عصر و زمان بوده و بتوانند پاسخ گوی مشکلات جهان باشند.

*همایش عمومی غدیر

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که همایش بزرگ و بی سابقه غدیر خم از جهات متعدد قابل تامل شگفت انگیز و منحصر به فرد است، خاطر نشان کرد: آنچه بر اهمیت این همایش ارزش مضاعف بخشیده است دعوت رسمی پیامبر(ص) از همه قبیله ها و افراد بود تا حساس ترین سخنان حضرت را گوش دهند و راه هر گونه عذر و بهانه ای بسته شود.

*فراگیری غدیر

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) به هدف پیامبر(ص) از این که فرمودند" آنان که حضوردارند، موظفند سخن مرا به گوش آنان که نیستند، برسانند" اشاره کرد و گفت: این سخن نشان می دهد که ولایت علی (ع) اهمیت ویژه ای دارد و پیام غدیر فراتر از این است که تنها افرادی را در برگیرد که در آن همایش شرکت داشته اند.

*غدیر فرانسلی و فراعصری است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در پایان تصریح کرد: پیام غدیر باید مرز زمان را در نوردیده و از انحصار مکان بیرون آید و در تمام عصرها و برای همه نسل ها طنین انداز شود و همه را در بر گیرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha