سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی قزوین

حوزه / عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که تکرار حوادث تاریخی به دلیل عبرت آموزی از آنها است، بازگویی و تکرار وقایع مربوط به فتنه 88 را موجب هوشیاری مردم و جلوگیری از انحراف انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، در مراسم بزرگداشت ۹ دی در مسجد جامع المهدی(عج) شهرک مینو با اشاره به این که عده ای افراد از بازگو کردن قضایای فتنه 88 اظهار نارضایتی می کنند، بیان کرد : بازگویی حوادث تاریخی برای عبرت گیری است و حوادث بنی اسرائیل که 2 هزار و 500 سال پیش اتفاق افتاده، در آیات مختلفی از قرآن تکرار شده تا دیگران از سرگذشت آنها عبرت بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:  حادثه کربلا چندین سال پیش اتفاق افتاده است و اهل بیت (ع) برای گرامی داشت این واقعه از طریق برپایی مجلس عزاداری تاکید کرده تا از آن عبرت بگیریم.

وی با اشاره به عدم فراموشی جریان فتنه 88 و وقایع مربوط به آن،  اظهار کرد: اگر ضد انقلاب حوادثی را به وجود می آورد  شاید آن را فراموش می کردیم همان طور که قضایای خلق عرب، خلق بلوچ، قضیه کردستان را فراموش کردیم چون آنها خودی نبودند، بلکه آنها ضد انقلاب بودند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: دلیل اینکه ما فتنه 88 را فراموش نمی کنیم و این همه بر بازگویی آن تاکید داریم، این است که فتنه گران افرادی از داخل و دل انقلاب و جزو  یاران امام راحل(ره) بودند و هر لحظه هم ممکن است افراد دیگری با این خصوصیات گرفتار فتنه شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جریان این فتنه، ریاست طلبی و قدرت طلبی بعضی به جایی رسیده بود که می خواستند به ریاست برسند حتی اگر  اصل انقلاب از بین برود، لذا این دلایلی است که وقایع مربوط به این فتنه باید گفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: باید وقایع مربوط به فتنه 88 را بازخوانی کنیم تا در زمانی دیگر مردم فریب نخورند و فتنه گران انقلاب را به انحراف نبرند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha