پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی ارباب

حوزه/ رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه استان قزوین، تشکیل کارگروه حوزه علمیه و صدا و سیما را باعث افزایش کیفی برنامه های معرفتی و دینی عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی ارباب، رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشستی با ابوالفضل معصومی‌فر،  مدیر کل صدا و سیمای  قزوین با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران وبرنامه سازان این مرکز، گفت : استفاده تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی از ظرفیت های حوزه های علمیه و برگزاری جلسات این دو گروه می تواند باعث افزایش کیفیت در برنامه های معارف اسلامی و دینی باشد

وی افزود: در مدارس علمیه قزوین، طلاب جوان و خوش فکری هستند که دست اندرکاران شبکه استاتی می توانند از تاثیرگذاری آنها در ساخت برنامه های شبکه استانی استفاده کنند.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه استان قزوین ادامه داد : صدا و سیما در ساخت برنامه های کودک هم می تواند از کارشناسان خبره حوزوی در این زمینه استفاده کند

*ساخت مستند آیت الله باریک بین

مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین نیز در این نشست بیان کرد: مجموعه شبکه استانی مرکز قزوین خواستار حمایت های معنوی و فکری از طرف بزرگان و علمای حوزه  علمیه به خصوص رهنمودهای ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان می باشد.

وی افزود: باید در شبکه استانی طوری برنامه ریزی نمود که جذابیت های تصویری و ذائقه مخاطب که در اولویت مسئولین این شبکه بوده رعایت شود.

معصومی فر تصریح کرد: برنامه های شبکه باید طوری به بیننده القا شود که حاضر باشد برنامه های شبکه را مشاهده نماید.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین ارتباط این شبکه با حوزه علمیه را ضروری وتاثیر گزار دانست و اظهار داشت: قطعا رویکرد شبکه استانی در ارتباط بین این دو نهاد، مهم ، موثر و اثر بخش بوده و این بزرگترین ظرفیتی است که می توانیم از آن استفاده نماییم.

معصومی فر با ذکر این نکته که ساخت فیلم های مستند از زندگی شخصیت های مطرح و محوری قزوین در اولویت شبکه استانی قزوین می باشد گفت: فیلم مستند زندگی آیت الله باریک بین به تهیه کنندگی فرهاد مختاری که یکی از فیلم سازان توانمند رسانه ملی است، ساخته شده و قرار است این فیلم مورد بازبینی و تصاویری به آن اضافه شود.

کاظم تعهدی از مسئولان دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نیز با اشاره به ساخت مستند زندگی آیت الله باریک بین، گفت: ساخت این مستند کار ارزشمندی صدا سیما قزوین است که در این مستند می توان بخش های مختلفی از زندگی ایشان را به تصویر کشید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha