پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس فغانی

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زینب(س) با اعتقاد به واجب الاطاعه بودن امام حسین(ع) در تمام مدت قیام و بعد از آن با وفاداری خویش به اهداف امام حسین(ع) نمونه واقعی ولایت مداری را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام عباس فغانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: الگوگیری از زندگانی معصومین (ع) امری است که خداوند ما را به آن دستور داده و زندگانی سراسر معرفت دینی و عرفانی حضرات معصومین (ع) برای ما الگوست.

وی افزود: زندگی عالمانه حضرت زینب (س) مخصوصا در جامعه امروزی باید در بخش های مختلف زندگی مورد توجه زنان و دختران جامعه قرار گیرد و زنان مسلمان باید برای پیشبرد زندگی خود از ایشان الگو بگیرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین، ولایت مداری را از جمله خصوصیات حضرت زینب (س) عنوان کرد و گفت: یک زمانی، فردی فقط ادعای ولایی بودن را دارد اما در عمل هیچ پای‌بندی به آن ندارد اما این ولایت مداری در حضرت زینب (س) به بهترین شکل نمود یافته بود و ایشان با اعتقاد به اینکه امام حسین(ع) به عنوان امام، واجب الاطاعه است از اول نهضت امام حسین(ع) در تمام این مسیر، ایشان او را همراهی کرد و تمام هستی و دارایی خود از جمله فرزندانش را در راه امام حسین(ع) و ولایت فدا کرد.

مسئول مدارس امین حوزه علمیه قزوین ادامه داد: الگوبرداری مادران شهدا در طول انقلاب و جنگ تحمیلی باعث خلق صحنه های جالبی از رشادت های مادران و همسران شهدا شد و تمام اینها مرهون شخصیت الهی حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام فغانی، حضرت زینب (س) را پیام رسان واقعه کربلا عنوان کرد و گفت: اگر پیام رسانی های حضرت زینب(س) از واقعه کربلا نبود مفاهیم واقعی این نهضت به نسل های بعدی منتقل نمی شد.

وی با اشاره به درخواست امام حسین(ع) مبنی بر دعا کردن ایشان در نماز شب های حضرت زینب(س) اظهار کرد: امام حسین(ع) در آخرین لحظات وداع خود با حضرت زینب (س) از ایشان درخواست کرد "مرا در نمازهای شب خود دعا کن" که از اینجا معلوم می شود نمازهای شب و عبادات مستحب حضرت زینب (س) ترک نمی شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین، صبر و استقامت حضرت زینب (س) را خصوصیت دیگر ایشان بیان کرد و گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) حضرت ابوالفضل و حضرت علی اکبر(علیهم السلام) حضرت زینب(س) همچون کوهی استوار و پر از صبر و متانت در برابر خداوند راز و نیاز می کند که "خدایا این قربانی کوچک را از ما بپذیر" که این جمله در واقع نهایت فروتنی و سپاسگذاری ایشان در برابر خداوند را می رساند.

مسئول مدارس امین حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: این بیان حضرت زینب (س) نشان دهنده بندگی و اعتقاد ایشان به راه توحید و سبیل الهی و تیری از طرف ایشان به سمت دشمنان بود که فکر می کردند با شهادت خاندان امام حسین(ع) دیگر روحیه ای برای حضرت زینب(س) نمانده است.

حجت الاسلام فغانی ادامه داد: در صحنه دیگری حضرت زینب(س) در مجلس عبیدالله بن زیاد بعد از سخنان ابن زیاد و زمانی که یزیدیان فکر می کردند کار اسلام را یکسره کرده اند با گفتن جمله "ما رایت الا جمیلا" تمام نقشه های آنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: اگر امام حسین (ع) با تقدیم جانش در کربلا دین الهی را احیا کرد حضرت زینب (س) هم پرچم این دین و پیام امام حسین(ع) را از کربلا تا شامات حمل کرد و با انجام وظیفه پیام رسانی خویش به تبیین حادثه کربلا و معرفی قیام امام حسین(ع) و اهداف ایشان نمود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به نام گذاری روز میلاد حضرت زینب(س) به روز پرستار از طرف امام خمینی(ره) گفت: پرستاران زحمتکش جامعه باید با حفظ شانیت و اخلاق و رفتار خود ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha