جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ مدیر اداره فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم از برگزاری مسابقه خطبه خوانی برای طلاب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام امیر حسین معصومی، با اعلام این مطلب اظهارداشت:این مسابقه با هدف ترویج معارف اهل بیت(ع) مخصوصا کلمات گوهر بار امیرالمومنین(ع) برگزار می شود.

مدیر اداره فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، با اشاره به اهمیت خطبه متقین، خاطرنشان کرد: خطبه همام يا خطبه متقين از جامع‌ترين خطبه‌هاي نهج‌البلاغه در حوزه اخلاق و تقوي به‌شمار مي‌رود؛ در اين خطبه شريفه، 110صفت از صفات برجسته پرهيزكاران عنوان شده که در شکل‌دهی شخصیت اخلاقی افراد به خصوص طلاب بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان دين، مطالعه دقيق اين خطبه نوراني را در زمينه «صفات متقين» كه آينه تمام نماي اخلاق اسلامي است، به همه مومنان و پويندگان راه تهذيب نفس مخصوصا جوانان توصيه كرده‌اند، تصریح کرد: در همین زمینه مسابقه ای از  این خطبه نهج البلاغه برای طلاب و خانواده های آنان، از سوی اداره فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم ، در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام معصومی، بیان داشت: در همین راستا کتابی با عنوان راه و رسم پرهیزگاران  که تلخیص شده کتاب «اخلاق اسلامی در نهج‌البلاغه» تالیف آیت الله العظمی  مکارم شیرازی می باشد، تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقه برای طلاب تمام سطوح  در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: این مسابقه در سه بخش حفظ ، ترجمه و شرح خطبه متقین برگزار خواهدشد.

مدیر اداره فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، آخرین مهلت ثبت نام در این مسابقه را 25 اسفندماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می  توانند به دفاتر معاونین تهذیب مدارس علمیه استان قم و یا ساختمان  اداری مدرسه علمیه دارالشفاء مراجعه نمایند.

به گفته وی،آزمون این مسابقه 31 اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با ایام ولادت امام حسین(ع)  برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha