دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روحانیون

حوزه/ کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، از اعزام اساتید اخلاق مطرح کشوری به مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام عباس منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از اعزام دوره ای اساتید مطرح اخلاق کشوری به مدارس علمیه سراسر استان خبرداد و گفت: معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در راستای ارتقاء بنیان های معرفتی طلاب، برنامه های اخلاقی را به صورت مستمر و در طول سال برای کلیه مدارس علمیه سطح استان برگزار می کند.

وی با بیان این که برای استفاده هرچه بهتر طلاب از مباحث اخلاقی، از اساتید مطرح اخلاق حوزه های علمیه کشور استفاده می شود، بیان داشت: از آنجایی که مباحث اخلاقی، یکی از مهمترین برنامه ها برای تقویت بنیان های فکری طلاب است، می بایست از اساتید خبره در این زمینه استفاده کرد؛ به همین منظور معاونت تهذیب حوزه خوزستان، علاوه بر اساتید اخلاق استانی، از اساتید کشور نیز در اجرای برنامه ها استفاده می کند.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در ادامه از اجرای جلسات خصوصی مشاوره برای طلاب خبر داد و افزود: جلسات خصوصی مشاوره پس از کلاس های اخلاق و  در راستای افزایش روحیه علمی ومعنوی طلاب و رفع مشکلات آنها برگزار می شود و برای این مهم نیز از اساتید مطرح اخلاق کشوری استفاده می شود.

حجت الاسلام منصوری، اجرای جلسات اخلاق را یکی از بایسته های دوران طلبگی برشمرد و ابراز داشت: طلاب بدون بهره مندی از کلاس های اخلاق، توفیق چندانی در فعالیت های تبلیغی نخواهند داشت، چرا که اخلاق روح و جان و فکر آدمی را پرورش داده و سبب رشد معرفتی می شود.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از ملزومات برگزاری به موقع و مستمر کلاس های اخلاق، پیگیری های مدیران مدارس علمیه در خصوص این مهم است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha