یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 345166
۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
ارباب سلیمانی

حوزه/ دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، گفت: امروز طرح تلاوت نور در بیش از 21 هزار مسجد کشور در حال اجرا بوده و علاوه بر آن نیز در 7هزار مسجد به صورت روزانه یک آیه از قرآن تفسیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور، ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان که به میزبانی خوزستان در اهواز برگزار شده بود، به پیشینه برگزاری این جشنواره قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره قرآنی مدهامتان کار خود را از دوازده سال پیش آغاز کرد و امروز مفتخر به اجرای نهمین دوره آن در استان شهید پرور خوزستان بودیم.

 وی جشنواره قرآنی مدهامتان را نماد اظهار ارادت مساجد به قرآن کریم عنوان کرد و ادامه داد: این حرکت قرآنی باید ادامه یابد و زمینه های شکوفایی بیش از پیش جوانان را فراهم آورد؛ چرا که قرآن نور بوده و هرجا رود با خود روشنی و برکت می برد.

حجت الاسلام ارباب سلیمان، با اشاره به فعالیت های قرآنی شکل گرفته در مساجد کشور، گفت: امروز طرح تلاوت نور در بیش از 21 هزار مسجد کشور در حال اجرا بوده و علاوه بر آن نیز در 7هزار مسجد به صورت روزانه یک آیه از قرآن تفسیر می‌شود.

 دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی،هنری مساجد کشور، در ادامه  روحانیت را پرچم دار فعالیت های قرآنی مساجد عنوان کرد و اذعان داشت: خوشبختانه برنامه قرآنی خوبی در سطح کشور انجام شده، اما این مقدار کافی نیست و باید بیش از پیش در این راستا تلاش شود؛ از این رو برنامه‌های قرآنی دیگری در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور تدوین شده إن شاءالله در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی در پایان دوری از خدا و قرآن را سبب ضلالت و گمراهی انسان دانست و گفت: خداوند متعال در آیه 24 سوره طه بیان می کند که «وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا» و این بدان معناست که هرکس از یاد خدا دوری کند زندگی سختی خواهد داشت؛ پس به ریسمان الهی چنگ زنید که عاقبت به خیری شما در این مهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha