شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله شفیعی

حوزه/ قرآن برای یک نسل، طایفه و زمان خاصی نازل نشده است، بلکه برای همه زمان ها، مکان ها و آحاد بشری و مطابق با نیازهای روز بشری نازل شده است.

 آیت الله سید علی شفیعی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برکات برگزاری مسابقات قرآنی، بیان داشت: شهدا خون خود را برای احیای قرآن و اسلام فدا کردند تا بدین صورت حاکمیت الله و قرآن بر جهان هستی گسترانیده شود.

وی با بیان این که قرآن باید به گونه ای مطرح شود که نسل ها را به جلو ببرد و افکار و آرا را تعالی ببخشد، تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید به نحوی مبانی و معارف قرآنی را در جامعه ترویج دهند که برای همه قابل فهم و جذاب باشد.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه قرآن بهترین کتاب آسمانی و مطابق با نیازهای روز بشری است، ابراز داشت: قرآن برای یک نسل، طایفه و زمان خاصی نازل نشده است، بلکه برای همه زمان ها، مکان ها و آحاد بشری و مطابق با نیازهای روز بشری نازل شده است.

 آیت الله شفیعی در پایان با بیان اینکه درک هرکس از قرآن به اندازه فهم اوست، گفت: فعالیت های قرآنی باید زیر نظر مختصصان انجام شود تا خدای ناکرده شاهد برداشت های اشتباه از قرآن و نشر آن به عنوان بدعت در جامعه نباشیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha