شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله شفیعی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امروز استفاده از اشعار پرمحتوا و خواندن نوحه های صحیح، مهمترین وظیفه خطبا، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، پیش از ظهر امروز در دوازدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در اهواز، با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر این که «ماه محرم الحرام وظیفه ما را معین کرده و آن چیزی جز ایستادگی در برابر ظلم و ستم نیست»، گفت: عظمت اسلام و مسلمین و اقتدار امروز ملت ایران به برکت آموزه های ناب عاشوراست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که ما هرچه داریم ازعاشورایی امام حسین(ع) است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و آرمان عاشورایی ایشان شکل گرفت و اگر لبیک جوانان انقلابی به ندای بزرگ مرد تاریخ معاصر نبود، اکنون نامی از اسلام و ایران اسلامی وجود نداشت.

آیت الله شفیعی، با بیان این که مداحان و شاعران اهل بیت(ع) قدر این نعمت را بدانند، خاطرنشان ساخت: لطف ویژه خداوند متعال شامل حال ذاکرین اهل بیت(ع) شده که این چنین در دستگاه امام حسین(ع) تلاش و فعالیت می کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه با اشاره به وظایف پیرغلامان حسینی و مداحان اهل بیت(ع)، ابراز داشت: امروزاستفاده از اشعار پرمحتوا و خواندن نوحه های صحیح، مهمترین وظیفه خطبا، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) است.

وی خطاب به مداحان با تأکید بر این که فعالیت های خود را با هدف خدمت به انقلاب اسلامی ایران انجام دهید، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، در کجا هستید، آنجا را مرکز ترویج معارف اهل بیت(ع) قرار دهید و اگر این گونه عمل کنید، یقین داشته باشید کار و تلاش شما جهانی خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید شعر دینی و انقلابی را به صورت جذاب در دل جوانان نهادینه کرد و علاوه بر آن پیرغلامان و خادمین حضرت اباعبدالله حسین(ع) نیز فعالیت های خود را در راستای خدمت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

آیت الله شفیعی در پایان با بیان این که برگزاری این گونه همایش ها ارزشمند و با فضیلت در راستای حفظ ارزش های والای اسلامی است، اظهار داشت: برگزاری این اجلاسیه در آستانه ایام محرم الحرام، حرکتی درخور تحسین است و جا دارد از همه دست اندرکاران آن تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha