پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدماتی که حضرت خدیجه(س) به اسلام ارائه داد، تصریح کرد: حضرت (س) هستی خود را فدای اسلام کرد و این ثروت صرف تبلیغات و نشر اسلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه مبارک رمضان، با اشاره به دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) از بزرگ زادگان قریش بود و خدمات بسیاری را به اسلام ارائه داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از دهم ماه رمضان اتفاقات و وقایع در این ماه مبارک آغاز می شود، گفت: در نیمه ماه رمضان، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، در روز هفدهم جنگ بدر و سپس وقایع شهادت امام علی(ع) به وقوع می پیوندد.

وی به صفات حضرت خدیجه(س) از جمله خردمندی، روشن بینی و آینده نگری این بانوی بزرگواراشاره کرد و افزود: بسیاری از مردم جهت رفع مشکلات خود نزد حضرت می رفتند، چرا که دارای مال و ثروت فراوانی بود.

آیت الله شفیعی با بیان این که حضرت خدیجه(س) ثروت خود را در اختیار محمد مصطفی(ص) قرار داد تا به وسیله آن تجارت کند، تصریح کرد: هوش بالای پیامبر(ص) و موفقیت در معاملات تجاری و همچنین نقل خاطراتی از سوی غلام خدیجه کبری(س) پیرامون کرامات  حضرت محمد(ص) از دلایلی بود که  سبب شد، وی به سمت پیامبر(ص) متمایل شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدماتی که حضرت خدیجه(س) به اسلام ارائه داد، تصریح کرد: حضرت (س) هستی خود را فدای اسلام کرد و این ثروت صرف تبلیغات و نشر اسلام شد.

وی، با بیان این حضرت خدیجه(س) 65 سال عمر کرد و در 40 سالگی با پیامبر اکرم(ص)ازدواج کرد، گفت: انفاق مال از سوی آن حضرت به گونه ای بود که وی هنگام رحلت کفنی از خود نداشت.

آیت الله شفیعی، با اشاره به آزار و اذیت های کفار قریش در ابتدای دوران بعثت پیامبر(ص)، تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان یار و همراه پیامبر(س) هنگامی که حضرت مورد آزار کفار قرار می گرفت او را دلداری می داد و مرهمی بر روح و قلب رنجدیده رسول الله(ص) بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که سال دهم هجری به سال «عام الحزن» شهرت یافت، اظهار داشت: در این سال پیامبر(ص) دو پشتیبان و حامی خود یعنی حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) را از دست داد.

وی با بیان این که سه سال پس از رحلت حضرت خدیجه(س)، پیامبر(ص) از مکه به مدینه هجرت کرد، افزود: پیامبر اکرم(ص) در وصف خدیجه فرمود«خدیجه زنی بود که زمانی که همه مرا تکذیب کردن او مرا تصدیق کرد».

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha