شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ آیت الله شفیعی، با بیان این که شب های ماه مبارک رمضان شب های احیا و راز و نیاز با خداست، گفت: می توان در شب های رمضان خواندن نماز شب را آغاز کنیم تا در دیگر شب های سال نیز بتوانیم این عمل مستحبی را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در سلسله جلسات اخلاقی سیمای خوزستان، با اشاره به ارزشمندی و عظمت بالای نماز شب اظهار داشت: بزرگان و علمای بسیاری به انجام این عمل مستحبی مقید بودند و نماز شب را کلید دستیابی به توفیقات عظیم عنوان کرده اند..

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که شب های ماه رمضان شب های احیا و راز و نیاز با خداست، تصریح کرد: می توان در شب های رمضان خواندن نماز شب را آغاز کنیم تا در دیگر شب های سال نیز بتوانیم این عمل مستحبی مورد تاکید دین اسلام را به جا آوریم.

وی با بیان این که نماز شب اصل و پایه قرآنی دارد و با اشاره به آیه ۷۹ سوره اسراء مبنی بر «وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَى أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَّحْمُودًا» اظهار داشت: خداوند در این آیه مبارکه می فرماید، «پاسى از شب را زنده بدار تا براى تو نافله اى باشد، اميد كه پروردگارت تو را به مقامى ستوده برساند.»

عضو خبرگان رهبری، به آیات ابتدایی سوره مزمل اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیات نیز به اهمیت عبادت شبانه اشاره کرده است و رسیدن به درجات معنوی از خاصیت نماز شب است.

آثار و برکات نماز شب در دنیا و آخرت

آیت الله شفیعی، به آثار و برکات نماز شب اشاره کرد و گفت: صحت بدن، سلامت جسم، نورانی شدن و ملکوتی شدن چهره انسان و دوری از منکرات از جمله آثار نماز شب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه تصریح کرد: به سبب این که کسی که نماز شب می خواند پاره ای از استراحت و آسایش خود را صرف معبود می کند، خداوند نیز پاره ای از نورانیت خود را به نماز شب خوان عطا می فرماید.

وی، با بیان این که انسان پس از نماز شب خود را برای نماز صبح آماده می کند، تصریح کرد: باید به نماز شب اهتمام ورزید و تا آن جا که ممکن است این عمل مستحبی را در فضایی نسبتا تاریک به جا آورید.

آیت الله شفیعی با بیان این که اقامه نماز شب عمر انسان را طولانی و مقامی محمود به شخص عطا می کند، اظهار داشت: بسیاری از بزرگان و علما در سیره زندگانی خود اقامه نماز شب را در برنامه روزانه خود داشته اند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha